کد خبر 1231716
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
پیشنهاد آلمان درباره نحوه تعامل با چین

صدراعظم آلمان بعد از اجلاس سران ناتو خواستار توجه بیشتر به چین به عنوان یک قدرت نوظهور و دنبال کردن مدل مذاکرات ناتو با روسیه در قبال این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان درخواست کرد که ناتو رویکردی دوگانه مانند روسیه که ترکیبی از بازدارندگی و گفتگو است را در قبال چین دنبال کند.

وی بعد از نشست سران ائتلاف نظامی ناتو در بروکسل گفت: من طرفدار بزرگ رویکرد دو ستونی هستم.

وی تاکید کرد: این مسئله درست است که به چین در حال ظهور در طرح و استراتژی جدید این ائتلاف نظامی بیشتر توجه کنیم. اگر ما به تهدیدات سایبری و سیاست خارجی و همکاری های نظامی روسیه و چین نگاه کنیم می بینیم که نباید از این کشور غافل شویم، اما در این راستا نباید زیاده روی کنیم و باید تعادل مناسب را بیابیم.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد: چین در بسیاری زمینه ها رقیب ما است و همچنین در بسیاری مسائل شریک ما است. وی پیشنهاد داد که با چین بر اساس مدل مذاکرات بین روسیه و ناتو مذاکره شود.

مرکل همچنین گفت: روسیه متاسفانه بیش از ۳۰ سال بعد از پایان جنگ سرد ناتو را دشمن می داند. وی تاکید کرد: رویکرد دوگانه ای که از یک طرف به بازدارندگی و دفاع شخصی مبتنی است و از طرف دیگر مبتنی بر آمادگی برای مذاکره است بسیار اهمیت دارد. مرکل از یک نشست مهم ناتو که می تواند آغاز جدیدی باشد سخن گفت.

صدر اعظم آلمان مجددا بر لزوم تعهد آلمان به تحقق هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی تاکید کرده و گفت: آلمان می خواهد این هدف را در مسیر تا سال های۲۰۳۰ به دست آورد.

صدر اعظم آلمان همچنین برای ارزیابی مجدد ماموریت نظامی در افغانستان که بعد از ۲۰ سال پایان می یابد تاکید کرد و گفت: ما باید در این باره صحبت کنیم که چه موفقیت هایی بدست آمده و چه چیزهایی موفقیت نبوده است. در عملیات نظامی در افغانستان حدود ۵۹ نیروی ارتش آلمان جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    چین و روسیه بر روی هم نزدیک به سی میلیون کیلومتر مربع مساحت دارند که اگر مغولستان و بلاروس را هم به عنوان دو متحد به آن ها اضافه کنیم شاید بی از سی میلیون کیلومتر مربع مساحت جمعشان باشد و این یعنی بیش از کل اروپای ناتو و آمریکای شمالی شامل کانادا و اتازونی! همچنین از نظر نفوس هم جمعیت شان بیشتر از مجموعه ان کشورها است، و وقتی اقتصاد و منابع درآمدی و میزان تولید و مصرف نیرو در این دو کشور را مطالعه کنیم می توان آن را با اقتصاد غرب برابر دانست! و به لحاظ نظامی و مسائل فضائی هم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند! این جاست که می توان به علت نگرانی غرب از روابط بین این دو کشور پی برد و هراس و سراسیمگی آن ها در انتخاب نوع واکنش در برابر رشد روز افزون پیمان شانگهای و دیگر پیمان های بین روسیه و چین را درک کرد! هیولای چلاق یانکی ها و کفتار پیر اروپا در مقابل اتحاد اژدهای زرد چینی و خرس قطبی روسی چه کاری از عهده اش ساخته است؟!؟!
  • CA ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    2 0
    چین قدرت اقتصادی نخست تا دستکم پنجاه سال آینده هست. بالا برید پایین بیاد سناریو بسازید همینی که هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس