مرکل پوتین

بنا بر اعلام کاخ کرملین، رئیس‌جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان امروز در یک تماس تلفنی در مورد پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان که با مخالفت آمریکا روبروست، گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز (دوشنبه) تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند. 

بر اساس بیانیه‌ای که در وبگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شده، پوتین و مرکل در این تماس در مورد پروژه «نورد استریم ۲» که قرار است گاز طبیعی را از شمال روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل کند، گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش روسیه به تمدید دوباره تحریم‌های اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

انتقال گاز روسیه از طریق اراضی اوکراین به اروپا هم از دیگر موارد مورد بحث در این تماس بوده است. در بخشی از این بیانیه آمده است که پوتین و مرکل «در مورد امنیت انرژی کشورهای اتحادیه اروپا در قالب چشم‌انداز انتقال گاز طبیعی روسیه از طریق اراضی اوکراین در سال ۲۰۲۰ و اجرای پروژه نورد استریم ۲ گفت‌وگو کردند.»

ادامه رایزنی‌های سطح بالای روسیه و آلمان در مورد پروژه انتقال گاز از روسیه به اروپا در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند بار به صراحت و با لحنی تند از اینکه آلمان قصد دارد از روسیه گاز وارد کند، انتقاد کرده است.

ترامپ سال گذشته در جریان نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برابر دوربین‌ها آلمان را به دلیل واردات گاز از روسیه «اسیر» مسکو توصیف کرد و گفت برلین در حالی به افزایش درآمد روسیه کمک می‌کند که از افزایش بودجه نظامی خود و کمک به تأمین منابع مالی ناتو خودداری کرده است.

کنگره آمریکا اکنون در حال بررسی طرحی برای افزایش تحریم‌های روسیه به بهانه پروژه نورد استریم است. همزمان «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین به شرکت‌های آلمانی هشدار داده است که در صورت مشارکت در این پروژه ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس