گزینه احتمالی دولت بایدن

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی به نقل از چند منبع دیپلماتیک، به گمانه‌زنی درباره گزینه احتمالی دولت آمریکا برای مسئولیت کنسولگری این کشور در فلسطین پرداخت.

به گزارش مشرق، گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که احتمالا «هادی عمر» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور فلسطین و رژیم صهیونیستی، به‌عنوان مسئول کنسولگری آمریکا در فلسطین منصوب شود.

روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه به نقل از چند منبع دیپلماتیک نوشت، عمر وظیفه بازگشایی کنسولگری آمریکا در فلسطین که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته وعده آن را داده بود، بر عهده گیرد.

این روزنامه به نقل از یک فرد نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی نوشت، او بدون هماهنگی با «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه کابینه‌اش در این‌باره اظهار نظر نخواهد کرد.

این در حالی است که جروزالم پست به نقل از یک سخنگوی لاپید نوشت، او به تازگی وارد دفتر کار خود شده و برای فرمول‌بندی سیاست‌هایش نیاز به زمان دارد.

پیش‌تر روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد «دن شاپیرو» سفیر پیشین این کشور در فلسطین اشغالی را به‌عنوان یکی از نمایندگان دولت خود در غرب آسیا منصوب کند.

به نوشته این روزنامه، احتمالاً نقش شاپیرو در دولت بایدن، مرتبط با روابط دیپلماتیک در راستای سیاست عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه است.

پیش‌تر نام شاپیرو به‌عنوان سفیر احتمالی آینده در فلسطین اشغالی ذکر شده بود اما یک فرد مطلع به تایمز اسرائیل گفت، «توماس نایدز» مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا، پیشنهاد بایدن برای تصدی این سمت را پذیرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس