کد خبر 1194924
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تبلیغ روابطش با شرکت آمریکایی فایزر و مدیرعامل آن، امیدوار است بتواند در انتخابات پارلمانی پیش‌رو در فلسطین اشغالی رأی بیشتری جمع کند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امید کسب رای در انتخابات پیش‌رو در فلسطین اشغالی، روزهای اخیر را به تبلیغ روابطش با «آلبرت بورلا» مدیرعامل شرکت آمریکایی فایزر که ریشه اسرائیلی دارد، گذارند.  

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، مدیرعامل اجرایی و رئیس هیأت مدیره شرکت فایزر، سازنده واکسن کرونای آمریکایی که پیشتر رسانه صهیونیستی او را یک اسرائیلی متعصب معرفی کرده بود، بداند یا نداند از سوی نتانیاهو در کارزار انتخاباتی وی استخدام شده است.

بورلا گفته که نتانیاهو ۳۰ بار با او تماس گرفته و بر اساس گزارش‌ها، با  «تال زاکس» صهیونیست دیگری که از متخصصان ارشد سابق شرکت آمریکایی «مدرنا» سازنده دیگر واکسن کرونای آمریکایی بوده نیز همین تعداد تماس را داشته است.

نتایناهو گفت که فایزر را متقاعد کرده که این رژیم می‌تواند مدلی برای توزیع این واکسن باشد. وی با نام بردن رقبای اصلی خود در انتخابات افزود: چه کس دیگری این کار را خواهد کرد؟ قطعاً [یائیر] لاپید، [نفتالی] بنت و گیدئون [سعر] این کار را نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در انتخابات قبلی، نتانیاهو روی بیلبورد بزرگی در کنار بزرگراه شلوغ «آیالون» در تل‌آویو تصویر بزرگی از دست دادن خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را نصب کرده بود که روی آن نوشته شده بود «نتانیاهو - در لیگ خودش». اما در این انتخابات به دلیل آنکه مدت زیادی از انتصاب «جو بایدن» در سمت رئیس‌جمهور آمریکا نگذشته و علاوه بر آن، نتانیاهو می‌داند که برخلاف گذشته، برای پیروزی در این انتخابات، بحث کرونا بیش از امنیت، سیاست خارجی و دیپلماسی اهمیت دارد، به این روش روی آورده است

طبق این گزارش، بورلا در مصاحبه‌ای گفت که نتانیاهو ساعت سه صبح به وقت فلسطین اشغالی با او تماس گرفته و درخواست واکسن کرده است.

به نوشته جروزالم‌پست، در حالی که نتانیاهو می‌خواهد به افکار عمومی القا کند که او تنها کسی است که چنین معامله‌ای (خرید واکسن) را انجام می‌دهد، مدیر فایزر گفته که این واکسن‌ها بر اساس درخواست‌ها به هر جایی صرف نظر از افراد فروخته خواهد شد.

بر این اساس، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۳ این رژیم به توجه بیش از حد خود به این مسئله برای کسب رای اعتراف کرده است تا جایی که طبق این گزارش، به مسائل دیگر مثل استفاده از توافقات سازش برای تبلیغ انتخاباتی توجهی ندارد. 

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند چند تن از مدیران ارشد شرکت‌های آمریکایی فایزر و مدرنا که تبعات تزریق واکسن کرونای تولیدشده آن‌ها در کشورهای مختلف جهان بارها خبرساز شده، از صهیونیست‌هایی هستند که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

تلاش نتانیاهو برای کسب رای با استفاده از این ارتباط در حالی است که آمریکا علیرغم واکسیناسیون با استفاده از این دو واکسن همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و تعداد تلفات این کشور از ۵۵۴ هزار نفر فراتر رفته و تعداد کل مبتلایان در حال نزدیک شدن به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

علاوه بر این، تاکنون خبرهای زیادی درباره موارد فوت و علائم شدید بعد از تزریق دو واکسن فایزر و مدرنا در آمریکا و کشورهای دیگری که استفاده از این واکسن‌ها را تایید کرده‌اند، گزارش شده است.

در همین حال، در فاصله سه روز مانده به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، نظرسنجی‌ها از تداوم بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی حکایت دارد. 

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این پیمایش‌ها که بر اساس قانون انتخاباتی اسرائیل، آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده پیش از انتخابات هستند، نشان می‌دهد هیچکدام از ائتلاف‌های راست یا چپ نمی‌تواند از صندوق آراء به اکثریت ۶۱ کرسی پارلمان (کنست) نمی‌رسند.

چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس