زاکانی نمایه

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چالاک کردن دولت و پاسخگو کردن آن همراه با همکاری عناصر خدوم دولت می‌توان آن را از سر راه توسعه تولید و بخش خصوصی کنار زد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی عصر امروز در جریان پخش برنامه‌های تبلیغاتی خود از شبکه صداوسیمای مرکز همدان با بیان اینکه چطور می‌شود این چنین ظرفیت عظیم داشته باشم اما بی‌دقت کنیم و شرایطی همچون فقر،   فساد، تبعیض و مشکلات متعدد که نتیجه تورم است بر گرده مردم و بر معیشت مردم سنگینی کند، قطعا باید این تعارض را حل کرد اظهار کرد: امکان حل این مشکلات حضور پای صندوق‌های رای است.

وی با اشاره به اینکه پای صندوق‌های رای حاضر شوید و با رای خودتان سرنوشت این ملت را رقم بزنید افزود: دولت موجود فکر کرد از طریق خارج می‌تواند مشکلات کشور را حل کند در حالی که تحریم یک استراتژی دقیق و حساب شده از سوی آمریکا برای برخورد با ملت شریف ایران بود.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید از دشمن انتظار خوبی داشت از همین رو اولین کاری که بنده انجام خواهم داد تغییر نگاه کلی است به نحوی که با تکیه بر ظرفیت‌های بی‌شمار داخل کشور و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها پلی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم خواهم ساخت.

وی با تأکید بر اینکه با مشکلات موجود نباید انتظار داشت حال و رمقی برای مردم باقی بماند چراکه مردم در فشار هستند بنابراین باید رویکرد را تغییر داد و طرحی نو در انداخت یادآور شد: باید توانمندی‌های داخل را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان برای سرآمدی ایران بهره ببریم.

زاکانی اضافه کرد: دولت بنده دولت «اقدام و اصلاح» است نه دولت «حرف و شعار» از همین رو با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور  مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به  ظهور و بروز برسد.

وی با بیان اینکه با عقلانیت و عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارها و کسب حداکثری از استقلال برای کشور و آزادی برای ملت را به ارمغان آوریم ادامه داد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ظلم به جوانان و زنان و آحاد ملت است که کشور بر مدار عقلانیت و درست توسط دولت اداره نمی‌شود لذا سنگ‌بنای اولیه باید درست شود.

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر باید تمام ابعاد مورد بررسی قرار گیرد و کشور قیافه کارتونی به خود نگیرد لذا باید متناسب سازی راس امور قرار گیرد افزود: به منظور متناسب‌سازی چهار رویکرد انتخاب کردیم که رویکرد نخست اقتصاد مدیریت است.

زاکانی در ادامه یادآور شد: امروز مردم زیر فشار زیاد کمرشان شکسته اما کجاست گوش شنوا و چشم بینا؟ دولت محترم بارها اعلام کرد همه چیز خوب است یا نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند.

وی فوریت خود را اقتصاد مدیریت دانست و گفت: در این فوریت اساس بر جهش تولید تعیین شده، پس جهش تولید برای ما در اولویت است و در کنار جهش تولید به دنبال اداره کشور بر مدار شایستگی و شفاف است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دقت در تمرکززایی از دیگر برنامه‌های مدون است خاطرنشان کرد:  ۱۳ سال تجربه تدوین بودجه را دارم و بر این اساس باید گفت که چهار نوع اعتبار داریم که ۹۰ درصد خارج از استان تصمیم گیری می‌شود و استان‌ها تنها اختیار ۱۰ درصد را دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها به دنبال بازآمایش مجدد هستیم تا توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در هر نقطه معلوم شود گفت: با این کار می‌توان مبتنی بر آن  ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار داد و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان، اختیارات ویژه برای هزینه‌کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان‌ها، اختیار ویژه برای بهره‌مندی از شهرستان و به میدان آوردن آن را فراهم کرد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه بیش از ۴۵۰ نقطه کشور با تمرکززدایی وارد مسابقه می‌شوند اظهار کرد: چه بسیار جاهایی که در کنار معادن هستند، خاک معادن را می‌خورند اما از مواهب آن بی‌بهره‌اند، چه کسانی بر نفت نشستند و بی‌بهره ماندند و حداقل‌ها را ندارند بنابراین این ظلم‌ها باید تمام شود.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی امکانی ایجاد می‌کند تا بتوانیم از قاعده هرم اجتماعی تحول بزرگی را رقم بزنیم تصریح کرد:گام  بعدی مبارزه با مفاسد اقتصادی و بروکسی اداری است که دولت الکترونیک جنبه مبارزه با مفاسد اداری را مهیا می‌کند.

زاکانی با بیان اینکه دو دهه تجربه مبارزه با مفاسد را دارم و با برخی افراد در مسئولیت‌های بالا برخورد کردم چراکه نباید ضعیف‌کشی کرد بلکه باید ریشه فساد را خشکاند گفت: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی و سستی‌ها در بدنه اجرایی دولت گام جدی است.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقدام من اصلاح خود دولت است به طوری که چالاک کردن دولت و پاسخگو کردن آن همراه با همکاری عناصر خدوم دولت می‌توان آن را از سر راه توسعه تولید و بخش خصوصی کنار زد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یاد گرفتیم جوانمرد باشیم و به شما مردم نامردی نکنیم گفت: افرادی که می‌آیند و نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، هنرمندان و ورزشکاران دارند، دست به اقدام شنیع می‌زنند، من از این اقدامات دوری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه  تکیه دولت بر شما ملت است و با مشارکت و انسجام شما امکانی را فراهم می‌کنم که نخستین کسی که نیازمندان شما باشد دولت بوده و با بهره گیری از ظرفیت‌های مردم، نظارت بر رئیس جمهوری را امکانپذیر می‌کنیم اظهار کرد: در حال حاضر رئیس جمهور نظارت‌پذیر نیست و حتی از نمایندگان مجلس نیز نمی‌پذیرد در حالی که بنده مجلس را در رأس امور دانسته و می‌دانم و حتما تعامل خوبی با همه قوا خواهم داشت.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسؤولان با نهادسازی نوین مسؤولان باید پاسخگوی معترضان باشند افزود: مشکل ما این است که قانون اساسی اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مسکن و اشتغال با جهش تولید حل خواهد شد تصریح کرد: در سال اول دولت اتفاقات ملموس را شاهد هستیم به فضل خداوند در پایان چهار سال یک صورت جدید در کشور ایجاد خواهید کرد به طوری که امیرکبیر ۳ سال و ۲ ماه کار کرد اما اتفاقات بزرگی را رقم زد.

زاکانی با اشاره به اینکه کار جدید ما ایجاد یک سایت و درگاه اینترنتی بالاست که مشکلات هر شهرستان را احصا کردیم ادامه داد: مردم هم می‌توانند بررسی کنند و مسائل مورد نظر خود را بیفزایند، لذا زمینه تغییر و تحول فراهم است.

وی با بیان اینکه مدت‌های طولانی توفیق شاگردی شهید همدانی را داشتم و در کنار ایشان آرامش می‌یافتم خاطرنشان کرد: همه ما مدیون این شهید بزرگوار هستیم همچنین یاد شهید حاج میرزاسلگی را نیز گرامی می‌دارم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استان همدان سراسر از برکات معنوی و مادی است اضافه کرد: در گردو، مبل و منبت و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد.

وی به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و ظرفیت بزرگ کشاورزی استان تأکید کرد و گفت: از معضلات این استان بیکاری، کم آبی، جاده‌های نامناسب و راه‌های مواصلاتی نامناسب است که مردم را دچار آسیب کرده است.

 زاکانی با بیان اینکه ما نیازمند یک تحول و تغییر بزرگ هستیم متذکر شد: همه با هم ما تغییر انجام دهیم، من بچه رزمنده هستم که سعی شده هر کجا که خطر است میدانداری کنم و هر کجا که سودی باشد از دریافت سود پرهیز کنم و این همان چیزی است که در مکتب شهید سلگی و شهید همدانی یافتم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس