کد خبر 1231519
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
جانسون: ناتو به‌دنبال جنگ سرد با چین نیست

نخست وزیر انگلیس در آستانه نشست ناتو در بروکسل گفت، هیچ‌کدام از اعضای این اتحاد نظامی به‌دنبال جنگ سرد جدید با چین نیستند.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت، کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌دنبال جنگ سرد با چین نیستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، جانسون برای شرکت در اولین اجلاس حضوری ناتو از زمان شیوع کرونا، وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

نخست‌وزیر انگلیس در جمع خبرنگاران گفت: «هنگامی که بحث چین پیش می‌آید، فکر نمی‌کنم هیچ کدام از افراد دور میز، بخواهند وارد جنگ سرد جدید با چین شوند».

جانسون در ادامه گفت: «اما فکر می‌کنم که افراد مختلف چالش‌هایی را می‌بینند و چیزهایی را شاهد هستند که باید با یکدیگر مدیریت کنیم. اما آن‌ها فرصت‌هایی را نیز پیش روی خود می‌بینند».

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز امروز (دوشنبه) وقوع جنگ سرد با چین را رد کرد اما گفت متحدان غربی باید برای چالش‌های خیزش چین آماده شوند.

او همچنین در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌سی» کانادا گفت: «چین دومین بودجه دفاعی در جهان را دارد، بزرگترین نیروی دریایی را دارد و در حال سرمایه‌گذاری گسترده در تجهیزات نظامی جدیدی است که بر امنیت ما تاثیر می‌گذارد».

این اظهارات وی بعد از آن مطرح شد که هفت کشور صنعتی جهان هم در بیانیه پایانی اجلاس این گروه که دیروز در انگلیس پایان یافت به شدت از سیاست‌های چین در «سین کیانگ»، «هنگ کنگ» و «تایوان» انتقاد کردند. مسئله‌ای که با واکنش چین مواجه شد و سفارت چین در انگلیس ضمن انتقاد از بیانیه پایانی سران کشورهای صنعتی موسوم به «گروه هفت» خواستار توقف مداخله آن‌ها در امور داخلی خود شد.

چین بارها و بارها از قدرت‌های بزرگ انتقاد کرده است که در تلاش‌های خود برای مهار نفوذ چین در سراسر جهان به دوران منسوخ شده «استعمارگرایی» اتکا کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    از اربابان صهونیستت اجازه گرفتی!حرف بزنی جانسون!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    تو بگی نیست یعنی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس