کد خبر 1229766
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
بایدن: با جانسون نشست سازنده‌ای داشتم

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست گروه هفت با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بر تقویت مناسبات میان واشنگتن و لندن تاکید کرد.

بر این اساس، بایدن که به انگلیس سفر کرده است در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت: «ما امروز اولین روز کامل و بسیار خوب را در انگلیس داشتیم. جانسون و من نشستی بسیار سازنده داشتیم. ما درباره طیف وسیعی از مسائل صحبت کردیم که آمریکا و انگلیس در قالب آن همکاری بسیار نزدیکی با هم دارند. ما بر روابط ویژه‌ای تاکید کردیم که تازگی ندارد و بین مردمان دو کشور وجود دارد. ما بر تعهد خود برای دفاع از ارزش‌های پایدار دموکراتیکی تاکید کردیم که دو ملت در آن اشتراک نظر دارند. پایه‌های قوی برای شراکت ما وجود دارد.»

بیشتر بخوانید

توییت ظریف درباره نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه

رئیس جمهور آمریکا افزود: هشتاد سال پیش، وینسون چرچیل، و فرانکلین روزولت، نخست وزیر وقت انگلیس رئیس جمهور وقت آمریکا، توافقنامه‌ای را امضاء کردند که با عنوان منشور آتلانتیک معروف است و درواقع، بیان کننده اصول اولیه و قولی است مبنی بر اینکه آمریکا و انگلیس با هم به مواجهه با چالش‌های عصر خواهند پرداخت. امروز ما تعهد مذکور را با احیای منشور آتلانتیک تقویت می‌کنیم و آن را به گونه‌ای به روز می‌کنیم که بتوانیم بار دیگر بر این تعهد تاکید کنیم که به صورت مستقیم با چالش‌های عصر کنونی از جمله امنیت سایبری، فناوری‌های در حال ظهور، سلامت جهانی و تغییرات اقلیمی مواجه خواهیم شد.»

نخست وزیر انگلیس نیز در دیدار با بایدن گفت: «همه در این جا کاملا هیجان زده بودند تا بایدن را در جنوب غرب انگلیس ببیند».

سفر بایدن به انگلیس در چارچوب شرکت در چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان در دهکده ساحلی «کورن‌وال» انگلیس صورت می‌گیرد. رسانه‌های می‌گویند موضوعاتی همچون نجات زمین در برابر تغییرات آب‌وهوایی و مقابله با همه‌گیری «ویروس کرونا» بزرگترین چالش‌های شرکت‌کنندگان در این نشست خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس