کد خبر 1230341
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
ماکرون خطاب به جانسون؛ به قولت درباره برگزیت عمل کن

رئیس جمهور فرانسه به نخست وزیر انگلیس هشدار داد، احیای روابط میان دو کشور فقط در صورتی محقق می‌شود که لندن به وعده هایش درباره برگزیت عمل کند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران «گروه ۷» تاکید کرد که روابط لندن و پاریس در صورتی احیا خواهد شد که دولت انگلیس به وعده‌های خود بر اساس توافق برگزیت [خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا] تمام و کمال عمل کند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع از این دیدار گزارش داد، ماکرون به بوریس جانسون گفته است، نیاز است که روابط انگلیس و فرانسه بازتنظیم شود و هرچند که به سود دو طرف است، روابط زمانی بهبود خواهد یافت که لندن روی حرف خود طبق توافق برگزیت میان بروکسل و انگلیس بایستد. 

به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و وضع قوانین جدید در دولت لندن در دوران پسابرگزیت مشکلات عدیده‌ای از جمله در زمینه حریم دریایی و ماهیگیری میان دو کشور به وجود آمده است که باعث تشدید تنشها میان لندن و پاریس شده است.

دولت فرانسه ماه گذشته هشدار داد که به دنبال وضع قوانین جدید انگلیس در مورد دسترسی قایق‌های ماهیگیری فرانسوی در نزدیکی جزایر کانال (مانش) در حال بررسی اقدامات تلافی‌جویانه است.  

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و همچنین اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنشها میان دو طرف شده است.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به دلیل عدم رعایت مفاد توافق «برگزیت» را آغاز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس