کد خبر 1231447
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
گاف‌های لفظی دنباله‌دار بایدن/ این بار استفاده از اسم لیبی به جای سوریه!+ فیلم

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری زمانی که قصد داشت درباره تصمیماتش در قبال سوریه صحبت کند، نام کشور لیبی را به زبان آورد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه المرصد، روز یکشنبه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مطبوعاتی بعد از اختتامیه نشست گروه هفت که در انگلیس برگزار شد، قصد داشت در خصوص تعامل با روسیه در خصوص سوریه صحبت کند، ولی به جای نام این کشور به اشتباه به طور مکرر از نام لیبی استفاده کرد.

او سخنرانی حود گفت: در مسائل زیادی می‌توانیم با روسیه تعامل کنیم و اتفاقات زیادی در پی این تعاملات خواهد بود، به عنوان مثال «لیبی» (سوریه) جایی که آمریکا سعی دارد با باز کردن راه‌های اقتصادی و غذایی، به کمک مردم این منطقه برود و از رنج آن‌ها بکاهد.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مقصود رئیس‌جمهور آمریکا از همکاری با روسیه در لیبی، کشور سوریه بود؟ گفت: بله، رئیس جمهور اشتباها از اسم لیبی استفاده کرد و منظور او کشور سوریه بود.

این اولین بار نیست که گاف‌های بایدن سوژه رسانه‎‌ها می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بارها به دلیل این خطاها در صدر اخبار قرار گرفته است، از اشتباه گفتن کلمه «JCPOA» (برجام) تا گفتن کلوتین به جای اسم رئیس‌جمهور روسیه (پوتین) و گشتن به دنبال ماسک خود تا ناتوانی در بالا رفتن از پله‌های هواپیما.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس