کد خبر 12311
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸

رئيس بسيج جامعه زنان کشور گفت: 250 هزار نفر از زنان کشور در قالب 440 گردان الزهرا آموزشهاي خاص و ويژه نظامي و دفاعي براي مقابله با تهديدات احتمالي دشمن ديده‌اند.

به گزارش مشرق، مينو اصلاني ادامه داد: تمامي زنان عضو جامعه بسيج آموزش‌هاي ابتدايي دفاعي را مي‌بينند ولي نيروهاي سازماندهي شده در قالب گردانهاي الزهرا به صورت منسجم و منظم تحت آموزش‌هاي ويژه براي مقابله با تهديدات قرار دارند.
وي با اشاره به اينکه جنگ نرم مهمترين تهديد فعلي کشور ما است گفت: پس از اينکه دشمن نتوانست با جنگ نظامي به کشورمان نفوذ کند، هم اکنون جنگ فرهنگي را در پيش گرفته است و بايد براساس مقتضيات زماني مقابله با اين جنگ نرم را به نيروهاي بسيج آموزش دهيم.
رئيس بسيج جامعه زنان کشور با اشاره به اينکه آموزشهاي نظامي در زمان دفاع مقدس و تهديدات مرزهاي کشور در اولويت بود گفت: اکنون مقابله با جنگ نرم را در پيش گرفته‌ايم و براي مقابله با آن فعاليتهاي اجتماعي، قرآني و فرهنگي را در سطح کشور اجرا مي‌کنيم که از آن جمله مي‌توان به برگزاري جلسات متعدد تبيين ابعاد جنگ نرم در کشور و يا جلسات گفتمان پرسش و پاسخ براي دختران جوان اشاره کرد.
وي با بيان اينکه از ميان پنج ميليون و 250 هزار نفر زن عضو جامعه بسيج کشور بيش از سه ميليون در رده نوجوان و جوان قرار دارند گفت:حدود 300 هزار زن اين تشکيلات را در سطح کشور مديريت مي‌کنند که از اين نظر درتمام دنيا چنين تشکيلاتي بي‌نظير است.
اصلاني با تاکيد بر اينکه بسيج در راستاي جذب حداکثري مردم تلاش مي‌کند ادامه داد: برنامه‌هاي اجرا شده فرهنگي و آموزشي بسيج به گونه‌اي است که بسياري از زناني نيز که عضو بسيج نيستند در اين برنامه‌ها شرکت مي‌کنند به طور نمونه در اردوهاي هجرت و سازندگي که در تابستان سال جاري در کشور برگزار شد بسياري از زنان خارج از چرخه بسيج به دليل علاقه به وطن خود و کمک به نقاط محروم شرکت کردند.
وي با تاکيد بر اين که هيچ محدوديتي براي حضور زنان در بسيج زنان وجود ندارد، ادامه داد: طبق قانون اساسي ما ملزم هستيم که افرادي را که مي‌خواهند توان خود را در مسير سازندگي و پيشرفت کشور صرف کنند، سازماندهي کنيم و هيچ محدوديتي براي عضويت زنان در 12 هزار پايگاه مقاومت بسيج سراسر کشور نداريم.
رئيس بسيج جامعه زنان کشور ادامه داد: تاکيد بر جذب حداکثري مردم در بسيج به حدي است که حتي تعدادي از زنان عضو جامعه بسيج کشور از اقليت‌هاي مذهبي هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس