کد خبر 1230987
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
انتقاد دانمارکی ها در ماجرای اریکسن به تصمیم عجیب یوفا

اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک، رسانه ها و پیشکسوتان این کشور از برخورد یوفا در ماجرای روز گذشته کریستیان اریکسن انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، روز گذشته اتفاق ناخوشایندی در بازی دانمارک و فنلاند در کپنهاگ رخ داد. بازی تا دقیقه 42 پربرخورد پیش می رفت تا این که «کریستیان اریکسن» بدون هیچ برخوردی نقش بر زمین شد.

وی دچار حمله قلبی در آن لحظه شد و ابتدا سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک مانع خفگی این بازیکن ارزشمند شد. بعد کادر پزشکی مجهز در ورزشگاه، به سرعت عملیات احیای هافبک 29 ساله را انجام داد.

بعد از دقایقی که بازی متوقف شد، اعضای تیم فنلاند به رختکن فرستاده شدند. کادر پزشکی نیز بعد از نجات جان ستاره دانمارکی ها، وی را به بیمارستان برای ادامه معالجه انتقال داد.

پس از آن یوفا اعلام کرد بازی لغو شده است. اما همگان دیدند که بعد از 107 دقیقه وقفه، دومرتبه مسابقه از سرگرفته شد.

بیشتر بخوانید:

روایت پزشک دانمارک از لحظات هولناک سکته اریکسن

*توضیحات مربی دانمارک

کاسپر هیولماند، سرمربی تیم ملی دانمارک بعد از اتمام مسابقه در مورد این که چطور مصاف دو تیم از سرگرفته شد، صحبت کرد.

او گفت از طرف یوفا تحت فشار خود و شاگردانش قرارنگرفتند.اما اتحادیه فوتبال اروپا دو راه حل برای تعیین تکلیف بازی پیشنهاد کرد؛ این که یا مسابقه ادامه پیداکند یا این که فردا(امروز) راس ساعت 12 دو تیم بازی کنند.

انتقاد دانمارکی‌ها به تصمیم یوفا در ماجرای اریکسن

هیولماند افزود:تحت این شرایط همه خواستند که ادامه بازی را انجام دهیم. به خصوص که بازیکنان اطمینان داشتند امروز دیگر نمی توانند بخوابند. رفتن و فردا ظهر برای بازی آمدن، می توانست کار را حتی مشکل تر کند.

*حرف های تکمیلی هیولماند

هیولماند ادامه داد:راستش را بخواهید، بازیکنان در زمین بودند. البته از نظر احساسی خسته و فرسوده با این اتفاق شده بودند.واقعا تحت آن شرایط طبیعی نبود که بازی کنند. به خصوص که یکی از دوستان شان، به خاطر مشکل قلبی لطمه دیده بود.

وی افزود:من که در آن لحظه نمی توانستم تصور کنم بازی کنیم. البته در جلسات آینده، برنامه های درمانی روحی خواهیم داشت. از افرادی نیز برای این منظور کمک می گیریم.

*انتقاد بزرگان دانمارک

سرمربی تیم ملی دانمارک با بیان این جملات انتقاد مستقیمی مقابل یوفا نداشت اما رسانه ها از تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا انتقاد کردند.

حتی بازیکنان و پیشکسوتان نیز این تصمیم را مورد نقد قرار دادند. کاسپر اشمایکل، دروازه بان تیم این تصمیم را مضحک  خواند.

مایکل لادروپ، پیشکسوت فوتبال دانمارک نیز گفت: این مثل یک جنون بود که نباید اتفاق می افتاد. من به تیم کشورم و فنلاندی ها برای ادامه بازی احترام می گذارم اما وقتی یک چنین اتفاق تلخی رخ می دهد، تمام آنهایی که در بازی بوده، لبریز از احساسات هستند و نمی توانند تصمیمی منطقی بگیرند. باید کسی باشد که مقابل این گزینه های یوفا، بگوید، نه، همین جا کافی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس