کد خبر 1230874
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
تخریب آثار موزه ادلب به دست تروریست‌ها

انتقال کاروان جدید اشغالگران آمریکایی از سوریه به عراق، تخریب آثار موزه ادلب به دست تروریست‌های ازبکی و تشدید تحرکات تروریست‌ها در ادلب از مهمترین اخبار سوریه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، اشغالگران آمریکایی کاروانی متشکل از ۳۶ خودرو سنگین حامل تجهیزات و نیز نفربرهای زرهی را از طرق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در حومه حسکه را به اراضی عراق منتقل کردند.

منابع محلی در روستای «السویدیه» در حومه منطقه «الیعربیه» به سانا گفتند: ستونی متشکل از ۳۶ کامیون و چندین نفربر زرهی وابسته به اشغالگران آمریکایی از فرودگاه نظامی «خراب الجیر» در منطقه «الجزیره» سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی به شمال عراق وارد شدند.

چهارشنبه گذشته هم ستونی متشکل از ۲۰ کامیون حامل غلات از اراضی سوریه به شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» منتقل شده بود.

تخریب آثار موزه ادلب به دست تروریست‌ها

این اقدام که از نگاه ناظران، ناقض قواعد حقوق بین الملل است، همواره مورد اعتراض دولت سوریه بوده و به روند عادی اشغالگران آمریکا تبدیل شده است.

آمریکا در تلاش برای تقویت حضور خود در منطقه الجزیره در شرق سوریه است.

تخریب آثار باستانی به دست تروریست‌ها در ادلب

منابع محلی سوری اعلام کردند که تروریست‌های ازبکی وابسته به جبهه النصره با حمله به موزه ادلب برخی از آثار باستانی را نابودند.

این منابع بیان کردند که علت این اقدام تروریست‌ها مشخص نشده است.

منابع سوری اعلام کردند: تروریست‌ها به موزه واقع در نزدیکی فلکه «المحراب» شهر ادلب حمله کرده و همه مجسمه‌های موجود در آن و نیز تابلوهای نفیس و باستانی بر روی دیوار موزه را نابود کردند.

این منابع بیان کردند: تروریست‌ها ضمن تهدید کارکنان موزه از آنها خواستند که اقدامی به عمل نیاورند.

انفجار مین در حومه شرقی حمص

منابع سوری از کشته شدن دو نیروی سوری و زخمی شدن یک نفر دیگر بر اثر انفجار مین کار گذاشته شده از سوی تروریست‌ها در منطقه «جبل العمور» در حومه شرقی حمص خبر داد.

تشدید حملات و تحرکات تروریست‌ها در ادلب

منابع روسی از تشدید تحرکات و جابجایی‌های تروریستها در ادلب خبر دادند و اعلام کردند که گروه‌های تروریستی در ادلب، عناصر خود را به روستاهای مجدلیا» و «سان» منتقل کرده و بر دامنه حملات خود به مواضع ارتش سوریه افزوده‌اند.

همزمان منابع نظامی وابسته به ارتش سوریه هم از تشدید دامنه حملات گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه خبر دادند.

منابع سوری به حملات تروریست‌های جبهه النصره به «معصران» در جنوب شرق ادلب اشاره کردند.

گلوله باران مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب

برخی منابع اعلام کردند که توپخانه ارتش ترکیه مواضع ارتش سوریه را در جنوب ادلب گلوله باران کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس