کد خبر 1230463
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
رئیسی نمایه

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در سومین مناظره انتخاباتی گفت: بانک‌ها مانع تولید هستند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در بخش اول سومین مناظره انتخاباتی، در پاسخ به سوالی در رابطه با «طرح جامع خود در خصوص ۷ دغدغه تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد، یارانه‌ها، اشتغال و مسکن»،گفت: دغدغه‌هایی که اعلام کردید بخشی از دغدغه‌های مردم است. با نشست‌های کارشناسی و نشست‌هایی که با مردم در قوه قضاییه و آستان قدس داشتیم، اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت برای مهمترین دغدغه‌های مردم راهکار پیدا کردیم.

سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم

وی افزود: سه موضوع اصلاح دولت، مبارزه با فساد و ناکارآمدی، حمایت از خانواده‌ها و محرومین و جهش تولید و رونق کسب و کار از دغدغه‌های مهم مردم است. ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم اما برخورد با فساد در دولت است. حتماً باید، سامانه شفافیت داده‌های اقتصادی طراحی کرد که تمامی قراردادها پشت ویترینی قرار بگیرد تا مردم آن را ببینند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در تجربه مشابهی در آستان قدس، این اقدام را انجام دادیم، اظهار داشت: با شفافیت مواردی مانند، قاچاق کنترل خواهد شد. در خصوص اصلاح نظام بانکی و نظام مالیاتی نیاز به برنامه ریزی داریم. کاهش مالیات از ۲۵ درصد و واحدهای تولیدی به ۱۰ درصد با یک شیب ملایم امکان پذیر است.

رئیسی تصریح کرد: به همه کارکنان دولت احترام می‌گذارم اما نظام اداری باید اصلاح شود.بسیاری از نظارت‌های پیشینی باید به نظارت پسینی تبدیل شود؛ مجوز درست است اما تا حدی.

وی با بیان اینکه در خصوص خانواده‌ها و اقشار محروم، برخی موارد قابل تحمل نیست، اظهار داشت: اقدامات ما باید منجر به کاهش تورم تا نیم درصد و کمتر از آن شود. رونق کشاورزی و افزایش نظارت‌های میدانی و ارائه کارت اعتباری خرید برای سه دهک پایین، امکان پذیر است. باید برای تولید و ایجاد فعالیت‌های مولد جذابیت ایجاد کرد.

بانک‌ها مانع تولید هستند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه ضابطه‌های دست و پاگیر و مجوزهایی که حال تولید کننده را می‌گیرد باید اصلاح شوند، گفت: ما بانک‌ها را یکی از موانع تولید می‌دانیم. بیش از ۵ میلیون بیکار و شبه‌بیکار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس