کد خبر 1229266
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
المنار

عضو ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با حضور در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای انتخابات ایران، تأکید کرد که برنامه آقای جلیلی فقط اداره کشور نیست بلکه به دنبال جهش در همه حوزه‌هاست.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش خبری ویژه از اخبار سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز چهارشنبه میزبان «مرتضی احمدی» عضو ستاد «سعید جلیلی» نامزد انتخابات بود.

احمدی ابتدا در خصوص سوالی مبنی بر اینکه دکتر جلیلی چطور اعتماد مردم را جلب می‌کند، گفت، این کار از طریق کارنامه و عملکرد امکان‌پذیر است. نامزدها تاکنون وعده‌های مختلفی داده‌اند اما باید به کارنامه‌ها مراجعه شود. باید عملکرد آقای دکتر جلیلی را دید چرا که او عضوی از مدیریت راهبردی کشور بوده است.

عضو ستاد جلیلی در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب می‌شود آقای دکتر جلیلی رقیبی جدی باشد، گفت، وی در طول هشت سال گذشته شهر به شهر روستا به روستا رفته و از نقاط مختلف کشور دیدن کرده و حتی شیوع کرونا مانع کار او نشده است. او مشکلات و مسائل مردم را از نزدیک لمس کرده و مردم در مناظره‌ها نیز با بخشی از برنامه‌های ایشان آشنا شدند هرچند فرصت کافی برای ارائه نداشت. برنامه‌های او قابل اجرا و عملی شدن است و صرفا روی کاغذ نیامده است.

نه فقط اداره کشور بلکه جهش در همه حوزه‌ها

احمدی در پاسخ به این سوال که منظور از شعار آقای جلیلی «جهش و تغییر» چیست؟ گفت، در خصوص مدیریت کشور یک زمانی کسانی می‌آیند و می‌گویند میخواهند مشکلات را حل و کشور را مدیریت کنند... اما آنچه آقای جلیلی به دنبالش است، نه فقط مدیریت عادی کشور بلکه جهش دادن کشور در امور مختلف است. جهش به این معناست که علاوه بر مدیریت عادی کشور در عین حال دستاوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف هم کسب کنیم.

نوع نگاه به تحریم مهم است و تحریم باید خنثی شود

المیادین پرسید، یکی از مشکلات مردم، تحریم‌هاست. موضع آقای جلیلی در این خصوص چیست با توجه به اینکه وی در مناظرات بر موضع هجومی تأکید کرد. احمدی گفت، تحریم‌ها یکی از موضوعات است اما مهم، نوع نگاه به آن است. کسی نمی‌تواند اثر تحریم را رد کند اما نوع مقابله با آن مهم است. در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها باید نگاه خنثی‌کردن تحریم‌ها را هم داشته باشیم... ما می‌توانیم این جنگ را خنثی کنیم. تجربه چهار دهه گذشته نشان داده که ابزارهای نظامی آمریکا علیه ایران فرسوده شده و معتقدیم که  ابزار تحریم اقتصادی را هم با مجموعه‌ای از راهکارها از جمله هنر دیپلماسی را خنثی کنیم. همه یادشان است که آمریکایی‌ها می‌گفتند با ایران مذاکره نمی‌کنیم تا اینکه قطعنامه شورای امنیت را اجرا کند اما بدون اجرا کردن آن دیدیم که آمریکا مجبور شد پای میز مذاکره بیاید.

مرتضی احمدی در پاسخ به این سوال که «جلیلی با پرونده هسته‌ای چطور رفتار می‌کند؟» گفت، در خصوص برجام و سیاست خارجی مهم این است که ایران آینده خود را معطل این موضوع یا تحریم نگه ندارد. برای ایران رفع تحریم‌ها مهم است اما ما به وعده‌های آمریکا اعتماد نداریم و تجربه هم همین را نشان داده است. تجربه می‌گوید آمریکا صادق نیست و به وعده‌اش عمل نمی‌کند. پس موضوع نخست این است که ایران دیگر آن کشور سال‌های گذشته نخواهد بود و بر اساس اعتماد به آمریکا عمل نخواهد کرد. آمریکاست که باید اعتمادسازی کند. آمریکا از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج شد و با یک امضا وارد شد، و میتوانست در خصوص برجام هم همینطور عمل کند اما الان دارند خواسته‌های جدیدی مطرح می‌کنند. برنامه ما تقویت قدرت هسته‌ای ایران است.

المیادین پرسید که جلیلی در صورت رئیس جمهور شدن چطور با همسایه‌ها و کشورهای عربی همسایه رفتار می‌کند، و احمدی گفت، ‌ نکته مهم برای دکتر جلیلی این است که دنیا محصور به چند کشور غربی یا قدرت غربی نیست و همسایه‌ها در سیاست خارجی آقای جلیلی در اولویت هستند. آنچه سبب شده که همسایگان با ایران به خوبی تعامل نکنند، حضور آمریکا در منطقه است؛ کشوری که در حال تاراج ثروت کشورهای منطقه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تنبل فضول IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    آقای جلیلی فردی پاک هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس