کد خبر 1228783
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
رئیسی نمایه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بخش پنجم از دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالات گفت: امکان حل مسأله مسکن جوانان را داریم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بخش پنجم از دومین مناظره انتخاباتی در رابطه با برنامه اش جهت تشویق جوانان برای ازدواج به موقع و تامین سرپناه برای آنها، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جوانان مسأله ازدواج، اشتغال و مسکن است. در جمع جوانان زیاد رفته و می‌روم. به استان‌ها هم که سفر می‌کنم فقط به واحدهای قضایی نمی‌روم و در اجتماعات دانشگاهی هم شرکت می‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در طول این مدت ارتباطم با جوانان همواره برقرار بوده است. در آستان قدس که بودم از جوانان پرسیدم چرا ازدواج نمی‌کنید؟ گفتند مسکن و اشتغال کجاست؟ به برکت امام رضا (ع) با زمین آستان قدس شروع به ساخت ۱۰ بلوک مسکن برای زوج‌های دانشجوی جوان کردیم.

رئیسی تاکید کرد: عرض من این است که اگر به جوانان می‌گوییم ازدواج حتماً باید به اشتغال و مسکن بیاندیشیم. آیا می‌شود یا نمی‌شود؟ به قول آقای رضایی کسانی که معتقد به نشدن هستند، واقعاً نمی‌توانند در این عرصه حضور فعال پیدا کنند. ما اعتقاد داریم در این کشور می‌توانیم و اشتغال در این کشور قابلیت حضور جوانان را دارد تا دغدغه آنها رفع شود.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است و به من می‌گویند چرا به واحد تولیدی سر زدی؟ من به یکی دو واحد سر زدم. در اقتصاد ما ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی خالی است به این معنا که اقتصاد در حوزه فضای مجازی و دریا مورد استفاده قرار نگرفته است. فعال کردن اقتصاد دریا از مسائلی است که بسیار می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: امکان اشتعال در کشور بسیار است اما باید ظرفیت‌ها را فعال کنیم. فعال کردن ظرفیت‌ها اصلاً سخت نیست. اگر تولید، مسأله کشور باشد، مسأله من و همه می‌شود. ما امکان حل مسأله مسکن جوانان را داریم. بیشترین هزینه مسکن برای زمین است. ما برنامه داریم و آن آماده کردن مسکن و اشتغال برای زنان است. از ما مسکن و اشتغال و از جوانان ازدواج.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس