کد خبر 1227453
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
چین تایوان چین

۳ سناتور آمریکایی قصد دارند یکشنبه به تایوان سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور درباره مسائل امنیتی و سایر موضوعات گفت‌وگو کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت تایوان و سفارت آمریکا در تایپه روز شنبه اعلام کردند که ۳ سناتور آمریکایی روز بکشنبه از تایوان دیدار می کنند و قصد دارند با تسای اینگ ون رئیس جمهور این کشور درباره امنیت و سایر موضوعات مذاکره کنند، اقدامی که احتمالا با واکنش منفی چین روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

گلوبال تایمز: ارتش چین باید آماده نبرد اتمی با آمریکا شود

بر اساس این گزارش، ایالات متحده مانند بسیاری از کشورها هیچ گونه رابطه سیاسی و دیپلماتیک با تایوان ندارد ولی مهمترین حامی و عرضه کننده تسلیحات نظامی به این کشور به شمار می رود.

موسسه آمریکایی در تایوان اعلام کرد: تامی داک ورث و دن سالیوان اعضای کمیته خدمات مسلح سنا و کریستوفر کونز عضو کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه از تایوان دیدن خواهند کرد. این دیدار بخشی از سفر سناتورهای آمریکایی به منطقه هند اقیانوسیه خواهد بود.

موسسه آمریکایی در تایوان افزود: این سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات با مقام های ارشد تایوان درباره روابط دوجانبه، امنیت منطقه‌ای و سایر موضوعات مهم و مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو خواهند کرد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز اعلام کرد: رئیس جمهور تایوان صبح یکشنبه با این ۳ سناتور آمریکایی دیدار می کند.

تایوان از حمایت های آمریکا به خصوص در بحران شیوع ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرده است. تایوان همچنین از تلاش های چین برای جلوگیری از دسترسی این جزیره به واکسن های بین المللی نیز به شدت انتقاد کرده است.

چین به طور معمول بازدید و سفر مقام های خارجی به تایوان را محکوم کرده و این اقدام را دخالت در امور داخلی خود می داند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس