کد خبر 1226476
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
اسرائیل

سازمان عفو بین الملل در گزارشی به بررسی حملات رژیم صهیونیستی به اماکن مسکونی در نوار غزه پرداخته است.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین الملل می گوید که نیروهای رژیم صهیونیستی با حملات هوایی به ساختمان‌ها مسکونی و کشتار مردم در غزه و در برخی مواقع کل اعضای یک خانواده، از جمله کودکان و تخریب املاک شخصی مردم غزه نشان می‌دهند که هیچ ارزشی برای جان مردم در غزه قائل نیستند.

به گزارش پایگاه سازمان عفو بین الملل، این سازمان، ۴ حمله مرگبار رژیم صهیونیستی را که بدون هشدار قبلی به خانه‌های مسکونی انجام شده بود ثبت کرده و خواستار رسیدگی فوری به این حملات در دادگاه بین المللی کیفری است.

بر اثر حملات هوایی و خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به غزه در طول جنگ ۱۱ روزه علیه این منطقه، دستکم ۲۴۸ نفر از مردم غزه، از جمله ۶۶ کودک و ۳۸ زن شهید شده و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

معاون مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل، می گوید «اسرائیل الگوی وحشتناکی در غزه و در حملات هوایی به ساختمان‌های مسکونی و خانه‌های خانوادگی در پیش گرفته و در بعضی از این حملات وقتی یک ساختمان در حملات هوایی هدف گرفته می‌شد و ساختمان فرو می‌ریخت، کل خانواده‌ها در زیر آوار دفن می‌شوند؛ طبق قوانین بشردوستانه بین المللی، همه طرف‌ها باید حملات خود را فقط به اهداف نظامی معطوف کنند.»

به گفته وی، «اگرچه ارتش اسرائیل توضیحی در مورد اهداف نظامی خود در این حملات نداده است، اما تصور این موضوع دشوار است که چگونه بمباران ساختمان‌های مسکونی پر از خانواده‌های غیرنظامی بدون هشدار قبلی می‌تواند متناسب با قوانین بشردوستانه بین المللی تلقی شود؛ استفاده از تسلیحات بزرگ انفجاری، مانند بمب‌های هواپیمایی که شعاع انفجار آن‌ها صدها متر است، آن هم در مناطق پرجمعیت بدون پیش بینی تلفات عمده غیرنظامیان مطابق با قوانین نیست.»

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که فقط به اهداف نظامی حمله می‌کند و حملات هوایی به ساختمان‌های مسکونی را بر این اساس توجیه کرده است.

با این حال، ساکنان به عفو بین الملل گفته اند که در زمان حملات هیچ هدف نظامی در اطراف آن‌ها وجود نداشته است.

طبق اعلام سازمان حقوق بشر مستقر در غزه، از ۱۱ ماه می‌ دستکم ۱۵۲ ساختمان مسکونی در غزه در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده اند.

براساس دفتر داده‌های هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل تخریب خانه‌های خود بی خانمان شده و بیش از ۳۸ هزار نفر هم آواره شده و در ۴۸ مدرسه آژانس امداد سازمان ملل متحد در سراسر غزه پناه گرفتند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس