پالایشگاه

سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه بخش زیادی از آتش پالایشگاه مهار شده است، گفت: حداقل سه ایستگاه در پالایشگاه حضور خواهند داشت و عملیات سردسازی مخازن تا فردا صبح ادامه دارد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران دقایقی پیش با تشریح جزئیات جدید از حریق پالایشگاه تهران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت عملیات بی وقفه، بخش زیادی از آتش خاموش شده است اما یکی از مخازن هنوز کمی شعله دارد و به طور کامل اطفا نشده است.

وی گفت: تا ساعتی دیگر بخش زیادی از نیروهای آتش نشانی به ایستگاه‌های خود مراجعت می‌کنند و حداقل سه ایستگاه تا فردا صبح در محل حادثه حضور خواهند داشت و عملیات سرد کردن مخازن را ادامه می‌دهند که آتش برنگردد و این آمادگی وجود دارد که اگر به احتمال خیلی کم  آتش برگردد، ایستگاه‌ها سریع به محل اعزام شوند.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: در ابتدا آتش به مخزن کناری سرایت کرده و حجم زیادی از شعله‌ها به آسمان متصاعد می‌شد و دود غلیظ از فواصل زیاد در نقاط مختلف شهر قابل رویت بود.

ملکی با بیان اینکه عملیات‌ها از چندین طرف انجام شد و از سرایت به سایر مخازن جلوگیری کردیم، افزود: این حادثه مصدوم جدی نداشت و چند نفر از آتش نشانان دچار دودگرفتگی و بدحالی شده بودند اما مصدوم حاصل از سوختگی نداشتیم.

وی با بیان اینکه مخازن مایعات نفتی وقتی حرارت زیادی می‌گیرند خیلی سخت خاموش می‌شوند، ادامه داد: آتش در این مخازن پس از خاموش شدن به خاطر حرارت بالا مجدد شعله‌ور می‌شود و چند بار عمل خاموش و شعله‌ور شدن تکرار شده است.

سخنگوی آتش نشانی تهران اضافه کرد: نگرانی بابت سرایت آتش به مخازن همجوار از بین رفته است و فقط در یک مخزن گاهی شعله‌های آتش کم شده و مجددا شعله‌ور می‌شود که آتش نشانان عملیات را ادامه می‌دهند و تا خاموشی کامل همین روال و عملیات اطفا و سرد کردن مخازن ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس