کد خبر 1226390
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
۸ نکته از ترکیب اسکوچیچ؛ پرسپولیس به علاوه لژیونرها در ۲-۴-۴ خطی

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با هنگ‌کنگ، نکات جالبی را در دل خود دارد.

به گزارش مشرق، دراگان اسکوچیچ ۱۱ بازیکن خود را برای دیدار مقبل هنگ‌کنگ در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین مشخص کرد.

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش( کاپیتان)، احمد نورالهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده و سردار آزمون قرار است برای تیم ملی به میدان بروند.

نکات جالب این ترکیب به قرار زیر است:

*اسکوچیچ در چهارمین تجربه سرمربیگری خود در تیم ملی ایران چهارمین ترکیب متفاوت را به میدان فرستاد.

*ایران در این بازی با آرایش ۲-۴-۴ خطی به میدان می‌رود. شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی بازی می‌کنند.وحید امیری مانند پرسپولیس در تیم ملی هم مدافع چپ است و جای میلاد محمدی را گرفته و صادق محرمی به سمت راست خط دفاعی بازگشته است.سعید عزت‌اللهی در کنار احمدنوراللهی، ۲ هافبک تدافعی ایران هستند. علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده ۲ بازیکن سمت راست و چپ خط هافبک به شمار می‌روند و در نهایت زوج مهدی طارمی و سردار آزمون هم مهاجمان ما خواهند بود.

*علیرضا بیرانوند مانند بازی با سوریه گلر اصلی تیم ملی است و توانست گوی سبقت را از امیر عابدزاده و ۲ گلر دیگر برباید.

*احسان حاج صفی در زمان اسکچیچ مهره اصلی تیم ملی بود اما حالا کاپیتان جایی در ترکیب اصلی ندارد.

*به جز کنعانی زادگان، امیری و نوراللهی که هر سه بازیکن پرسپولیس هستند هیچ بازیکناز لیگ ایران در ترکیب اصلی نیست و هشت نفر دیگر همگی لژیونر هستند.

*علیرضا جهانبخش برای اولین بار به عنوان کاپیتان و البته با شماره هفت در ترکیب تیم ملی حضور پیدا می کند. او مدتها بود که از ترکیب تیم ملی به دور بود.

*سعید عزت اللهی با ۲۴ سال جوان ترین و حید امیری با ۳۳ سال مسن ترین بازیکن تیم ملی به شمار می روند.

*میانگین سنی تیم ملی در بازی امروز ۲۷.۵۴ سال است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    3 8
    ترکیب داغونی چیده با این بازیکنا و این ترکیب الکی نیست تو یه همچین گروه پشمی سومیم. بارها گفتم الانم میگم تا دیر نشده هاشمیان لنگی رو از تیم ملی پرت کنید بیزون این بابا تیم ملی رو کرده محل خالی کردن عقده های شخصی خودش.دوره یلموتس ترکیبو این میچید بازیکنا رو این دعوت میکرد الانم دقیقا ترکیبو این داره میچینه. لنگ اینقدر خوب بوده ما خبر نداشتیم که باید 7 تا لنگی تو ترکیب تیم ملی باشه؟
    • ایراندوست IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      5 0
      این صحبت های سطح پائین که جز نفرت پراکنی نتیجه ندارد را تمام کنید . دعوای خاله زنکی استقلال - پرسپولیس را ببرید برای بازی داربی . از این الفاظ نامناسب " لنگی " هم در همان جا استفاده کنید. سرمایه فوتبال مملکت ما همین ها بودند که دیروز به میدان رفتند. انهائی هم که جاماندند باید تلاش کنند تا خودشان را به سرمربی تحمیل کنند. هیچ سرمربی عاقلی نمیاید بازیکن خوب را کنار بگذارد و با توصیه مربی بازیکن ضعیفتر را جایگزین کند انهم در این شرایط حساس که تیم ملی با ان مواجه است. اسکوچیچ ده سال است که در ایران حضور دارد و تمام بازیکنان را میشناسد.
    • امیر US ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      0 0
      تیمی که ۵ سال در بالاترین سطح لیگ بوده ، دو بار به فینال قهرمانی آسیا رفته ، بیشترین لژیونر و صادر کرده خوب نبوده عالی بوده ، دیگه حقیر تر از این نباشین ، رسیدین به فلاکت
  • دیاری از فارس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 1
    از کیسه کشان سوال دارم کی انتخاب کنه شماها کل تیمتان دو نفر ارزش دارد یکی دیابته که خارجی دیگری مهدی فائمی دروازبانان کلاغ دفاع سوراخ هافبک اشغال فقط دو نفر که نام بردم هوچی گری هم اندازه داره منطق باشید که نیستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس