کد خبر 1226310
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
مسکن‌های استیجاری می‌سازیم/ واحدهای مسکونی خالی، زیاد داریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر ساخت مسکن باید نهادهای عمومی دولتی مانند شهرداری‌ها را ترغیب کنیم و امکاناتی را در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانیم مسکن های استیجاری تولید کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگویی با اشاره به مسائل جوانان و دغدغه‌های این قشر اظهار کرد: بحث جوانان و مشکلات آنها دغدغه مهم دولت آینده است.

همتی افزود: اگر مردم به من اطمینان کنند و من مسئولیت اجرایی را داشته باشم این موضوع را در دستور کار جدی قرار خواهم داد زیرا مشکلات ازدواج جوانان امنیت روانی جامعه را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه دو راه برای حل مسئله مسکن جوانان وجود دارد گفت: یک راه این است که ما طرح مسکن ملی را جدی پیگیری کنیم و سالی ۶۰۰ هزار مسکن بسازیم؛ این حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. در بسیاری از کشورهای دنیا٬ ساخت مسکن توسط دولت انجام نمی‌شود یعنی دولت‌ها فقط زمینه لازم همچون واگذاری زمین و ارائه تسهیلات را فراهم می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر ساخت مسکن باید نهادهای عمومی دولتی مانند شهرداری‌ها را ترغیب کنیم و امکاناتی را در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانیم مسکن های استیجاری تولید کنیم. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اینگونه است که مسکن های استیجاری در اختیار جوانانی که تازه ازدواج می‌کنند قرار می‌گیرد و به تدریج وقتی وضعیت مالی‌شان بهبود پیدا کرد این خانه ها را در اختیار جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند قرار می‌دهند.

همتی تاکید کرد : من امیدوارم که ظرف چهار سال٬ بتوانیم حداقل سه میلیون واحد مسکونی بسازیم.

وی تاکید کرد: الان ما واحد مسکونی خالی زیاد داریم اما باید سیاست‌هایی را اجرا کنیم که مردم ترغیب شوند واحدهای خود را اجاره بدهند.

نانزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعیت این است که بخش مهمی از افزایش قیمت مسکن به خاطر انتظارات تورمی است، اگر این مسئله کنترل شود حتماً در تثبیت قیمت مسکن مفید خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    5 1
    حرف نزن بابا
  • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 1
    مثل روحانی که قرار بود مسکن اجتماعی به اضافه مسکن مهر رو ادامه بده امروز در این وضعیت قرار داریم
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 1
    تو خودت هم اجاره ی اصلاح طلبایی، مثل روحانی. کارشون که باهات تموم شد.... بقیه اش رو که خودت میدونی؟
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 0
    از الان دبه در نیار مسکن باید بسپاری به یار غار اخوندی خودش بلد کجا خونه بسازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس