فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اعلام كرد: برای نخستین بار در اقدامی موفقیت آمیز عملیات چتربازی از ارتفاع هشت هزار پایی بدون شناسایی اولیه محل فرود، انجام شد.

به گزارش مشرق 'سرهنگ'خسرو خسروی' در گفت وگو با ایرنا افزود: نیروهای مخصوص تیپ 65 نوهد در رزمایش اخیر 'جعفر طیار' كه در منطقه عمومی بیرجند در استان خراسان جنوبی انجام شد، این پرش موفقیت آمیز را انجام دادند.

سرهنگ خسروی افزود: در رزمایش اخیر جعفر طیار كه با موفقیت به اجرا درآمد، ابتدا به ساكن به نیروهای ما خبر دادند تا عازم منطقه رزمایش شویم و عملیات پرش از ارتفاع انجام دهیم.

وی ادامه داد: نیروهای تیپ 65 مخصوص نوهد نیروی زمینی ارتش برای نخستین بار در منطقه رزمایش مبادرت به پرش سقوط آزاد از ارتفاع هشت هزار پایی كردند.

سرهنگ خسروی خاطرنشان كرد: این موفقیت فقط بر اثر تمرینات مداوم و زیاد نیروهای این تیپ بود كه توانستیم در همان لحظه كه زمین را شناسایی كردیم، نفرات چترباز ما هم از طریق هوا در محل فرود بیایند.

وی افزود: نیروهای چترباز پس از فرود موفقیت آمیز در محل، توانستند منطقه را برای آمادگی سایر نیروها از جمله هلی برنی كه نیروها بایستی در آنجا انجام می شد، ایمن كنند.

فرمانده تیپ 65 نیروهای مخصوص نوهد با بیان این كه این اقدام برای نخستین بار بود كه در سلسله رزمایشهایی برگزار شده در كشور انجام می شد، گفت: برای پرش از ارتفاع هفت تا هشت هزار پا همواره باید منطقه فرود از قبل شناسایی شود اما ما برای این كه آمادگی نیروهایمان را ارتقا دهیم از طریق نقشه زمین را نشان دادیم و پس از آن پرش از بالگرد انجام شد.

سرهنگ خسروی افزود: این اقدام موفقیت آمیز نشان دهنده قدرت، توان و توانمندی نفرات رزمنده، نیروهای مخصوص و چتربازان تیپ 65 نیرو مخصوص نوهد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مازیار خسروی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر میشود نگاهی هم به ما ادم های علاقه مند به چتربازی بیندازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس