تبلیغات چاپی هنوز از بین نرفته است. وبسایتها، موتورهای جستجو و بازاریابی رسانه های اجتماعی به بخشی همیشگی از کارزارهای تبلیغاتی تبدیل شدهاند اما دنیای کسب و کار به نفع دنیای دیجیتال از تبلیغات چاپی به طور کامل صرفنظر نکرده است. پخش نشریات چاپی کاهش یافته است اما تبلیغات چاپی همچنان به عنوان یکی از روشهای بازاریابی باقی مانده است. بنا بر اظهارات گروه رسانه ی Outreach مردم به اکثر تبلیغات چاپی بیشتر از تبلیغات دیجیتال اعتماد دارند.
تبلیغات روزنامه ای
تبلیغات روزنامه ای شامل نشریاتی مانند روزنامه های ملی، محلی و اجتماعی است. در بحث تبلیغات روزنامه ای کسب و کارهای کوچک نسبت به کسب و کارهای ملی دارای مزیت هستند. بر اساس موقعیت مکانی و سطح کسب و کارتان تبلیغات در یک روزنامه ملی مانند همشهری ممکن است منطق نباشد.
اگر هدف کسب و کارتان جذب مشتریان محلی باشد پس چاپ پوستر و تبلیغات در روزنامه ی محلی کوچک راه موثری برای رسیدن به هدفتان است. هزینه ی تبلیغات چاپی به محبوبیت روزنامه و اندازه ی تبلیغات شما بستگی دارد. با وجود اندازه های مختلف تبلیغات موجود، میتوانید اندازه ای را که با بودجه ی شما سازگار است را پیدا کنید. شما همچنین میتوانید در یک روزنامه ی کوچک جایی برای چانه زنی داشته باشید که در روزنامه های ملی این امکان وجود ندارد.
تبلیغات مجله ای
تبلیغات مجله ای شامل تبلیغات در مجله های محلی و ملی است. مجله ها یکی از راههای موثر برای برندسازی کسب و کارتان را ارائه می کند. مجله به شما آزادی میدهد تا بر روی ایجاد تبلیغاتی که از نظر بصری جذاب است تمرکز کنید. اگر هدفتان فقط جذب مشتری باشد ظاهر خیلی هم مهم نخواهد بود. اما وقتی تلاش میکنید تا بیشتر دیده شوید و تصویری عمومی از خودتان بسازید ظاهر اهمیت پیدا میکند.
تبلیغات چاپی مجله ای و چاپ تراکت از نظر هزینه طیف وسیعی را دربرمیگیرد. تمرکز بر تبلیغات در مجله ای که مورد علاقه ی مخاطبان موردنظر شما باشد مهم است. یک مجله ی محلی بارداری احتمالا محل مناسبی برای چاپ تبلیغات رنگی تمام صفحه برای شرکت استارت آپ اسکیت بورد شما نخواهد بود. از طرف دیگر، تبلیغات بنری یا نمایشی در یک مجله ی محلی که اسکیت بورد سواران و یا نوجوانان را مورد هدف دارد میتواند تاثیرگذار باشد و هزینه ی تبلیغات را جبران کند.
تبلیغات کتاب راهنما
تبلیغات کتاب راهنما شامل تبلیغاتی است که در مکانهایی مانند صفحات آگهی و یا در کتابهای راهنمای منطقه ای یا صنعتی دیده میشوند. برای مثال، اتاق بازرگانی محلی شما ممکن است یک دایرکتوری را چاپ کند که دربردارنده ی تمام اعضا و اطلاعات بازرگانی آنهاست.حضور داشتن در چنین دایرکتوری میتواند شما را در معرض دید مشتریان جدید قرار دهد- بسته به بازار مورد نظر شما. قرار گرفتن در صفحات زرد نیز میتواند مفید باشد.
حضور در صفحات آگهی باعث میشود تا مشتریان بدانند که کسب و کار شما قانونی است. حقه بازان یا شیادان کمتر احتمال دارد که در صفحات آگهی زرد قرار گیرند چون این باعث میشود که آنها زودتر پیدا شوند. در هنگام استفاده از تبلیغات در صفحات زرد به یاد داشته باشید که اندازه اهمیت دارد. تبلیغات بنری یا نمایشی نه تنها بیشتر جلب توجه میکند بلکه نحوه ی دیدن کسب و کارتان توسط مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. اگر توانایی پرداخت برای تبلیغات بنری را ندارید حداقل تبلیغات خطی پررنگ را انجام دهید.
روشهای دیگر تبلیغات چاپی
سایر نمونه های تبلیغات چاپی شامل چاپ کاتالوگ و بروشور هستند. بروشورها گاهی اوقات در قفسه های نمایش در مکانهای عمومی یافت میشوند. ممکن است تراکت ها را روی شیشه های اتومبیل و یا داخل روزنامه ها ببینید. تبلیغات کارت پستالی نیز در دسته ی تبلیغات چاپی قرار میگیرد. یک طرف از کارت پستال حاوی تبلیغ چاپی است و طرف دیگر شامل آدرس ایمیل می باشد.
کارت پستال به شما این امکان را میدهد تا با قیمتی کمتر از تبلیغات در یک مجله یک تبلیغ رنگارنگ و براق بسازید. مخاطبان شما نیز مورد هدف هستند چون کارت پستال را به افراد یا کسب و کارهای خاص ارسال میکنید. و بنا بر نظر Forbes رسانه ی چاپی با شکل طولانی بسیار رایج میشوند. میتوانید نمونه هایی از نسخه ی چاپی از محتوای طولانی شکل را در بسیاری از روزنامه ها و مجلات ملی بیابید.
** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است