کد خبر 1225399
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
ایران در تولید سیمان خودکفا شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در تولید سیمان به خودکفایی رسیده ایم، گفت: با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از بزرگترین خط تولید سیمان کشور گفت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر ایران که وارد کننده سیمان بوده به صادر کننده سیمان تبدیل شده و سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شد.

رزم حسینی  با بیان این که ۸۰ درصد کارخانه جات سیمان امکانات ساخت داخل دارند،گفت: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل کارخانه جات داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

او با اشاره به این که با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد و علی رغم آخرین و کرونا که دنیا را به چالش کشید رشد صنعتی ایران رشد خوبی بود گفت: بسیار امیدواریم است رشد امسال بهتر شود.

رزم حسینی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد و بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود و رشد صادرات داشته باشیم.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاه‌های در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای ساخت داخل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    در این دو دهه اخیر این چندمین بار است که در سیمان، گندم و ... خدکفا میشویم! بیخیال! حداقل چرت و پرتهایی را که در سالهای اخیر گفته شدند را مرور کنید!
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      0 0
      البته دوستان بعلت انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت سیمان ، به برکت امضای معاهده پاریس تولید سیمان ایران 25 درصد کاهش یافته. اسناد این ادعا مشخصه.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    ۱۵ سال پیش گفتین!؟؟؟؟؟
  • DE ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خود کف آیی رسید./ خدا را شکر بریم برای برجامهای بعدی الان میتونیم با سیمان ها بتن درست کنیم بریزیم داخل هر کارخانه ای که هنوز داره تولید میکنه و چرخش میچرخه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس