کد خبر 1224740
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
اتحادیه اروپا: از افغانستان خارج نمی‌شویم

سرپرست نمایندگی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت که این نهاد پس از خروج نیروهای آمریکایی نیز به حضور و ماموریت خود در افغانستان ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، «توماس نیکلسون» سرپرست نمایندگی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اظهار داشت که باوجود خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، سیاست و ماموریت این اتحادیه درباره افغانستان تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا: بازگشت امارت طالبان غیرقابل پذیرش است

نیکلسون در گفت‌وگوی مجازی با پارلمان اروپا گفت: درحالی که نیروها خارج می‌شوند، قصد ما این است که به حضورمان ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: سیاست، ماموریت و تعهد ما نسبت به مردم افغانستان تغییر نکرده است ولی شرایط تغییر می‌کند و ما باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنیم تا به تعاملات و برآورده کردن تعهدات خود در این شرایط نسبتاً جدید ادامه دهیم.

این در حالی است که قرار است امروز وزرای دفاع و خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل درباره افغانستان گفت‌وگو کنند.

براساس جدول زمانی اعلام شده توسط بایدن، همه نظامیان آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) خاک افغانستان را ترک کنند و دیگر اعضای ناتو نیز تاکید دارند که همزمان با نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که تاخیر آمریکا و ناتو برای خروج نیروهایشان از افغانستان راه «هرگونه اقدام مناسب برابر نیروهای اشغالگر را باز کرده است».

وی گفته بود: «طالبان منتظر است تا رهبری امارت اسلامی با نظر داشت استقلال کشور، ارزش‌ها و منافع عالی مردم چه تصمیمی در این باره می‌گیرد».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس