خروج نظامیان

اورآسیا رویو نوشت که اراده سیاسی کافی در آمریکا برای حفظ نیروها در افغانستان وجود ندارد و دو حزب بزرگ آمریکا از خروج از افغانستان حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از «اورآسیا رویو»، بنظر می‌رسد برخی عناصر مشخص حزب جمهوریخواه آمریکا هنوز با پایان دادن به جنگ تقریبا ۲۰ ساله در افغانستان موافق نیستند و جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا از برنامه‌های دولت بایدن برای خروج نظامی از افغانستان انتقاد کرده است.

این درحالی است که بیشتر سیاسیون آمریکایی باوجود اختلافات بنظر می‌رسد در یک موضوع اتفاق نظر دارند: آمریکا هیچ دلیل موجهی برای نگه داشتن نظامیانش در منطقه ندارد.

بوش هفته گذشته به «دویچه وله» گفت که بازگرداندن نیروها به آمریکا اشتباهی است که غیر قابل باور و بد و غم انگیز خواهد بود.

او اصرار داشت که زنان افغان در معرض آسیب‌های غیرقابل توصیف قرار خواهند گرفت و همچنین مسئله مترجمان و سایر افرادی را که به نیروهای امریکایی کمک می‌کردند مطرح نمود.

خروج نیروها از افغانستان در میان هر دو حزب عمده آمریکا طرفدار دارد، طبق نظرسنجی انجام شده در ماه می، حدود دو سوم آمریکایی‌ها اظهار داشتند که به شدت یا تا حدودی از بازگرداندن نیروها از افغانستان حمایت می‌کنند.

دیگر شخصیت‌های برجسته آمریکایی اما اظهارات بوش را رد می‌کنند. «جسی لی»   مشاور ارشد سابق سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا و دستیار ویژه سابق باراک اوباما در این باره می‌گوید: دلیل اینکه آمریکا ۲۰ سال در افغانستان بوده این است که بوش حمله را آغاز کرد، سپس آن را در نیمه راه رها کرد تا به عراق حمله کند. هیچ بحث تاریخی واقعی در این مورد وجود ندارد.

اورآسیا رویو در ادامه نوشت که باوجود خواست بوش و سایر افرادی که امیدوار هستند که حضور نظامی آمریکا در افغانستان ادامه یابد، به نظر می‌رسد ابتکار عمل برای پایان دادن به جنگ ادامه خواهد داشت.

این رسانه افزود که در حال حاضر بدیهی بنظر می‌رسد که اراده سیاسی کافی در آمریکا برای حفظ نیروهای مستقر در منطقه بدون هدف مشخص وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس