کد خبر 122461
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

زیردریایی‌هایی در این دنیا وجود دارند که مسلما با تصور شما در مورد زیردریایی ها تفاوت دارند. برای آشنایی با بعضی از آنها این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی‌های مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، زیردریایی ها برای بسیاری از ما به عنوان وسایلی نظامی شناخته می شوند که به زیر آب رفته و برای مدتهای طولانی می توانند در آن نقطه باقی بمانند. برای بسیاری از ما هیچ نکته زیبایی در مورد زیردریایی ها وجود ندارد و از آنها به عنوان سلاح های پیشرفته جنگ دریایی یاد می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را به اشکال دیگری از زیردریایی ها آشنا کنیم که بیشتر جنبه تفریحی و ورزشی دارند.


Hyper-Sub
این زیردریایی تفریحی یک شناور زیر سطحی 3.5 میلیون دلاری است که توسط شرکت " HSPD" ساخته شده است.این زیردریایی 9 متری می تواند با سرعت 20 متر بر ثانیه در سطح آب حرکت کند و دو موتور 440 اسب بخاری آن در نهایت بردی در حدود 800 کیلومتر را در اختیار این زیردریایی کوچک می گذارد. این شناور می تواند تا عمق 76 متری نیز پایین برود و احتمال برای مشاهده اعماق دریا بسیار مناسب است.


زیردریایی زرد
این نمونه آزمایشی بیشتر به منظور تحقیقات علمی ساخته شده است و با داشتن دو سرنشین می تواند 304 متر در دریا پایین برود. این زیردریایی دارای یک باطری 120 ولت و یک باطری ذخیره 24 ولتی است. از دیگر امکانات این شناور می توان به 4 لامپ هالوژن، گیرنده ها و فرستنده های باند وی اچ اف و سیستم مکان یاب جهانی اشاره کرد. این زیردریایی می تواند برای 6 ساعت زیر آب باقی بماند.


نیمه زیردریایی مدل EGO
این مدل از شناورها در حقیقت یک ترکیب از دوگونه شناور است که بخش بالای آن به مانند یک قایق معمولی است و پایین آن یک اتاقک شیشه ای وجود دارد که همیشه در زیر آب حرکت می کند و به دو نفر سرنشین آن این اجازه را می دهد تا حرکت در زیر آب را بدون هیچ مشکلی تجربه کنند. این نیمه – زیردریایی از نیروی برق برای حرکت استفاده می کند و تقریبا هیچ گونه آلودگی هوایی دربر ندارد و پس از هربار شارژ بین 6 تا 10 ساعت توانایی حرکت دارد.


شکافنده دریایی X
این شناور عجیب و شاید به نوعی ترسناک یک نوع قایق به شکل یک کوسه ماهی است که به مدد یک موتور 260 اسب بخاری می تواند به سرعت 80 کیلومتر بر روی آب و 40 کیلومتر در زیر آب برسد. این قایق در حقیقت به مانند یک ماهی به زیر آب رفته و سپس از آب خارج می شود. بدنه آیرودینامکی این قایق به آن این قابلیت را می دهد که به خوبی در آب حرکت کرده و پس از هر قوس به زیر آب دوباره سریعا به سطح بازگردد.


زیردریایی ابر شاهین
این زیردریایی 1.5 میلیون دلاری با یک بدنه کشیده و داشتن باله هایی در اطراف به مانند یک هواپیما است که در زیر آب پرواز می کند. این شناور از یک باطری 48 ولتی لیتیومی بهره می برد می تواند 60 متر را در هر دقیقه طی کند که بدین معنی سرعت آن 1 متر بر ثانیه است. این زیردریایی می تواند به مدت 5 ساعت با سرعت 2 متر بر ثانیه در عمق دریا حرکت کند.


Scubster
ان زیردریایی یک گونه شناور زیرآبی است که برای انتقال غواصان به زیر آب از آن استفاده می شود. شخص غواص در درون این زیردریایی قرار می گیرد و سپس شروع به رکاب زدن می کند. این شناور می تواند شما را تا به عمق 6 متری آب و با سرعتی در حدود 9.5 کیلومتر در ساعت ببرد.


زیردریایی تشریفاتی ناتیلوس
این زیردریایی کوچک یک شناور کوچک زیرآبی است که به تنهایی دو میلیون و هفتصد هزار دلار قیمت دارد و معمولا در پشت قایق های تفریحی وصل شده و به حرکت در می آید. نکته دیگر در مورد این زیردریایی استفاده از بدنه و شیشه های ضد گلوله است که باعث تا این زیردریایی اینقدر گران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس