سامانه دفاعی

یک منبع امنیتی عراقی از اصابت بقایای موشک پرتاب شده سامانه دفاعی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد بر یک بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی عراقی شنبه افشا کرد که بقایای سامانه ضد موشکی سی رام  ایالات متحده بر روی یک بیمارستان دولتی در مرکز بغداد سقوط کرد.

 به نوشته خبرگزاری «شفق» سفارت آمریکا در بغداد اوایل صبح شنبه این سامانه را فعال کرده بود. این منبع مطلع گفت که بقایای این موشک بر روی بیمارستان «الکرامه» در مرکز بغداد افتاد، اما هیچگونه تلفات و جراحتی برجای نگذاشته است.

این منبع عراقی افزود که سرویس‌های امداد و نجات در منطقه گشت‌زنی کردند تا مطمئن شوند که هیچگونه بقایایی از این سامانه ضد موشکی در مناطق مسکونی نیفتاده و هیچ قربانی در میان غیرنظامیان وجود ندارد.

سامانه ضد موشکی رام ایالات متحده، مجموعه‌ای از سامانه‌ها برای شناسایی و از بین بردن موشک‌ها، توپخانه‌ها و گلوله‌های خمپاره‌ای در هوا قبل از اصابت به اهداف زمینی است.

یک منبع امنیتی روز شنبه همچنین گزارش داد سفارت آمریکا در بغداد سیستم رام را فعال کرده است. این منبع به خبرگزاری شفق گفت که سفارت آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد به عنوان بخشی از تمرین امنیتی، این سامانه و آژیرهای هشدار را فعال کرد. از سال ۲۰۲۰  به این سو، سفارت آمریکا در بغداد هدف حملات مکرر راکتی قرار گرفته است.

رئیس شورای سیاسی نُجَباء اخیرا درباره حملات گاه‌ و بیگاه به سفارت آمریکا در بغداد گفت: «۹۰ درصد این حملات، کار مقاومت نبوده و توسط خودشان انجام می‌گیرد تا افکار عمومی را تحریک کنند.»

این در حالی است که دو منبع آگاه به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند پنتاگون در صدد کسب مجوز از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق است. یکی از این منابع که خواسته نامش مخفی بماند به پایگاه «دیلی‌کالر» گفته دولت بایدن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن به حملات راکتی اخیر علیه آمریکایی‌ها در عراق است.

منابع خبری عراقی همچنین هفته گذشته  از حملات راکتی به پایگاه «عین الاسد» بزرگترین مرکز استقرار نظامیان تروریست آمریکایی در غرب عراق خبر دادند. «صابرین‌ نیوز» گزارش داد بیش از پنج راکت ۱۲۲ میلیمتری، به مواضع حساسی در داخل این پایگاه اصابت کرد. گزارش‌ها حکایت از آن داشت که پدافند هوایی آمریکا موفق به رهگیری راکت‌ها نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس