سامانه سیرام سفارت آمریکا در بغداد باز هم به شهروندان خسارت زد

شلیک های مکرر بی هدف که تنها نتیجه آن رعب افکنی بین شهروندان عراقی است؛ این فعالیت همان سامانه آمریکایی است که شب سوءقصد به منزل نخست وزیر عراق در حساس ترین مقطع، به شکلی سوال برانگیز، خواب ماند.

به گزارش مشرق، لحظاتی پیش در عصر امروز چهارشنبه، صدای گوشخراش فعال شدن سامانه ضدهوایی «سیرام» آمریکا از صدها متر دورتر از منطقه سبز بغداد، باز هم آرامش را از شهروندان گرفت.

این شلیک ها هم از سوی سامانه ضدهوایی سفارت آمریکا در منطقه سبز انجام شد و هم از پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در فرودگاه بین المللی بغداد.

هر بار که این سامانه به ویژه در منطقه سبز بغداد به کار می افتد، دهها پوکه به اطراف پرتاب می شود و به منازل مسکونی و خودروهای شهروندان، با شکستن شیشه منازل و خودروها خسارت می زند؛ این صرفنظر از فضای رعب و وحشت ایجاد شده در مناطق مسکونی نزدیک مانند «الکراده»، «العرصات الهندیه» و مناطق مجاور است.

باز هم اعلام شد که این اقدام تخریبی، تمرینی برای آمادگی بوده است اما سوال اساسی این است که چرا آمریکایی ها ماشه فعالیت این سامانه را در مواقع حساس مانند حمله اخیر با سه پهپاد به منزل نخست وزیر عراق، نمی کشند؟

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    اختلافات گروه‌های سياسی عراق باعث شده‌ که‌ آمریکایا از آن سواستفاده کنند تا هم‌چنان درعراق بمانند وتازمانی که گروه‌های سياسی عراقی يکپارچه نشوند مردم‌ عراقی اين مشکلات دارند
  • RU ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    مگه میشه پهپادی که خودشون فرستادن برا حمله به منزل الکاظمی رو بزنن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس