کد خبر 1223562
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
۲۸ سناتور آمریکایی خواستار آتش بس بین اسرائیل و حماس شدند

چند نماینده مجلس سنای آمریکا از طرحی که خواستار حفظ تحریم‌ها علیه ایران است رونمایی کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس سنای آمریکا در حضور «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق کشورشان از طرحی که خواستار حفظ تحریم‌ها علیه ایران است رونمایی کردند. 

«قانون حفظ تحریم‌های ایران»، دولت آمریکا را ملزم می‌کند تحریم‌های مربوط به صنعت نفت و مالی ایران تا زمانی که این کشور به «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» ادامه می‌دهد رفع نشوند.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان کنگره آمریکا طرح تحریم حماس را ارائه کردند

«جیمز لنکفور»، سناتور جمهوری‌خواهی که این طرح را معرفی کرده با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت: «ایران، به عنوان بزرگترین حامی مالی تروریسم کماکان برای آمریکا و متحدمان اسرائیل تهدید محسوب می‌شود.»

چند روز پیش هم یک رسانه آمریکایی از برنامه گروه دیگری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا برای معرفی طرحی جدید جهت سنگ‌اندازی در ورود احتمالی دولت «جو بایدن» به برجام خبر داد.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، نزدیک به محافظه‌کاران آمریکایی که نسخه‌ای از پیش‌نویس این طرح را دیده روز چهارشنبه نوشت حامیان طرح مذکور خواستار ملزم کردن دولت «جو بایدن» به کسب اجازه از کنگره قبل از حصول توافق با ایران هستند.

طبق تحلیل واشنگتن‌فری‌بیکن این طرح که به عنوان متمم برای اضافه شدن به یک طرح قانونی دیگر پیشنهاد شده در صورت تصویب در هر دو مجلس کنگره و تبدیل شدن به قانون مانعی عمده درتلاش دولت بایدن برای ورود مجدد به برجام ایجاد خواهد کرد.

این اقدامات در حالی انجام می‌شوند که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

دولت آمریکا از زمان اجرایی شدن برجام در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» کارشکنی‌ها را برای به حداقل رساندن منافع ایران از این توافق آغاز کرد.

دولت اوباما علی‌رغم ادعای رفع تحریم‌ها سیاست‌های مختلفی از جمله هراس‌افکنی در بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی را برای از بین بردن آثار عملی رفع تحریم‌ها در دستور کار قرار داد. جمهوری اسلامی ایران با توجه به این تجربه خواستار راستی‌آزمایی برای رفع تحریم‌ها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 1
    این خوک کثافت نجس اونجا چه غلطی میکنه ؟؟ مگه قرار نشد گورش گم کنه بره ... چرا عین مگس سیریش و سمجه و تا خون مردم ایران تا آخر نمکه ول نمی کنه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    به والله علی این ترمبه شکم گنده پمپ چاقال . تا خود آمریکا سینه خیز میرم تا بدرک بفرستمش ولش نمیدم و آروم نمیگیرم
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    جمهوری خواهان همان دالتون های 7 تیرکش بی قانون وحشی هستند که کت شلوار پوشیدند و ادای آدم بودن رو دارند ولی در اصل یک حیوان اهلی منطق شون بیشتره از اینا ...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 0
    مگه قرار نشد این خیک سرخ عبوس بدرک واصل بشه ؟ چرا هنوز داره نفس میکشه ؟؟ ... تا این زنده هست من آرامش ندارم . باید این بره زیر خاک تا من آروم بشم
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 0
      تا پمپئو زهرش رو نریزه بر تن مردم ایران ول کن نیست ، فقط باید یکی پیدا بشه کارش تموم کنه ببینید کی گفتم
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 0
      این بختک شوم جدود 4 ساله نفس مردم ایران رو بریده ، از 2018 که آمریکا با فشار مایک ترک برجام کرد نه خونه تونستیم بخریم نه خودرو نه هیچی... ای خدا جای حق نشستی ، آه این همه جوان که بدون زن و زندگی موندن این همه دختر دم بخت که به آرزوشون نرسیدن رو از بانیان این رژیم شیطانی بگیر... خدایا اینا یک عمر نفس مردم دنیا رو بریدن / به چنان مرگی دچارشون کن که همه پزشکا عاجز باشن از درکش و عبرتی باشه برای سایرین
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 0
    همه این برنامه ها و جفتک پرانی ها زیر سر پمپئو است برای در تنگا قرار دادن راه نفس کشیدن مردم ایران ، اما بعید بدونم کاری بکنه بایدن وتو میکنه این کاغذ بازی های لوس و بی ارزش رو
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    مایک پمپئو = کفتار خون خوار و سنگ دل
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    این ترمبه زنجیر بریده ول کن نیست ، تا زهرش نریزه و مردم ایران رو به خاک سیاه نشونه آروم نمیگیره عین خون آشامی می مونه که تا خون مردم ایران رو یکجا سر نکشه نمیره اون دنیا ، فقط باید 1 گلوله حرومش کرد
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    کشته شدن مایک پمپئو به اندازه 3 قرن ایران رو جلو میندازه ... به تنهایی یک ملت رو به خاک سیاه می نشونه ...
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    ای لعنت بر اون ذات خبیثت خوک پیر ... چرا این چربی رگ هات کیپ نمی کنه ، به دوزخ ترانسفر بشی
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    این مرتیکه آشغال مگه از قدرت کنار نرفت ؟ پس دوباره اومده چه غلطی میخاد بکنه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    این حرومزاده رو بفرستید به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس