کد خبر 1223480
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
عرضه کالا نمایه کالای اساسی نمایه خوراکی نمایه

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ، گوشت، قند، شکر، برنج، میوه و لبنیات از ابتدای سال تحت تاثیر عوامل مختلف گران شدند.

به گزارش مشرق، در طول سال چندین بار قیمت اقلام اساسی سبد خانوار با نوساناتی روبه‌رو می‌شود که هر بار دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه بیش از پیش در تامین مایحتاج‌ اساسی خانوار دچار مشکل می شوند که در برخی مواقع چاره‌ای جز حذف کالا از سبد مصرفی وجود ندارد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ، گوشت، قند، شکر، برنج، میوه و لبنیات از ابتدای سال تحت تاثیر عوامل مختلف گران شدند، درحالیکه مسئولان ذی‌ربط از فراوانی یا عدم تغییر قیمت کالاها خبر می‌دهند که با این وجود انتظار می‌رود آب از آب تکان نخورد.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو مرغ ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، شکر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، قند ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان، برنج ایرانی ۲۸ تا ۳۷ هزار تومان، برنج خارجی ۲۳ تا ۲۷ هزار تومان و چای ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

همچنین با ورود نوبرانه‌های تابستان قیمت در مغازه‌ها به حدی بالاست که بسیاری از خانوارها توان خرید گیلاس با قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، زردآلو ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، هلو ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان و گوجه سبز ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان را ندارند چرا که با یک محاسبه سرانگشتی برای خرید مقداری میوه نوبرانه و دیگر اقلام میوه و صیفی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان باید هزینه کرد که درآمد بسیاری از دهک‌های جامعه جوابگو نیست.

علی رغم آنکه بسیاری از مسئولان براین باورند که قیمت اقلامی همچون تخم مرغ، لبنیات، میوه، مرغ و شکر با نرخ تمام شده تولید فاصله دارد، اما از ابتدای سال گرانی این اقلام بیش از پیش بر خانوارها فشار وارد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    فشار وارد کرده است ههه بگو متلاشی شدن خانواده ها داداش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس