کد خبر 1223420
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: وزیر خارجه آمریکا دیروز اعترافات مهمی کرد که کمتر دیده شد. بلینکن گفت "برجام، به شکل کنونی قابل بازگشت نیست. توافق پیشین (!!) با ایران، شامل مواردی بود که این کشور را بیش از پیش به قدرت هسته‌ای نزدیک کرد؛ از این رو باید تلاش کنیم برخی مفاد این توافق را تغییر دهیم".

او می افزاید: "دولت بایدن به دنبال یک توافق مستحکم و بلندمدت با ایران است. این توافق باید شامل بندهایی باشد که برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران تا سال ۲۰۲۵ متوقف شود".

این اظهارات نشان می دهد که دولت بایدن، برجام را مُلغی می داند و پیمان شکنی آمریکا، منحصر به دولت ترامپ نیست.

با این وصف، ادعای آقای روحانی و برخی مدیران دولتی، مبنی بر این که طرفین، نزدیک توافق برای بازگشت دوباره به برجام هستند، واقعیت ندارد و باید بررسی کرد چرا این دروغ بزرگ، تحویل مردم داده می شود؟!  چرا حتی در این باره نیز اطلاعات گمراه کننده به مردم و دستگاه های ذی ربط داده می شود؟

ضرورت دارد شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، بدون فوت وقت، خاستگاه این روند (انتشار اطلاعات گمراه کننده) را به طور جدی مورد تعقیب کنند و راه خسارت های مضاعف را ببندند.

توافق به هر قیمت بدون رعایت خطوط قرمز کشور، فقط راه بازگشت بی هزینه آمریکا و تشدید فشارها از طریق شورای امنیت را (آن هم بعد از تحمل همه خسارت های برجام) هموار می کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    46 0
    اصلا چرا باید دولتی که تمام شده برای آینده کشور تصمیم گیری کند و تنها به اصلاح مذاکرات فرستاده شود . چرا دلسوزانی که صدایشان به مقام معظم رهبری میرسد از ایشان نمی خواهند یک تیم از مجلس و قوه قضایه همراه تیم روحانی شود تا نه شاهد حرف مفت و نه شاهد ترکمنچای دیگری باشیم **** مسئله ملی باید با تیم ملی حل شود وگرنه مسئله حزبی میشود و حقوق ملی پایمال میشود .
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      10 0
      درود بر شما ... کاملا" موافقم ..
    • پویا نوری IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      7 1
      درسته ، مجلس باید با یک مصوبه جلوی اینکار را میگرفت چون این دولت ، فقط برای سد کردن پیشرفت کشور آمد و کارش را هم خدا وکیلی با این همه ابله در راس دولت بخوبی انجام داد
  • DE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    29 1
    ظریف سابقه زد وبند با البرادعی و کری و اوباما را داشته و از ملاقات مخفی ظریف با کری در واتیکان بوی خیانت جدید اصلاح طلبها میاد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    27 0
    خاک بر سر دولت واداده
  • سید روح اله IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 0
    صد رحمت به شاهزاده های غربگدای قجری که لااقل اگر کشور را فروختند به این شک دیگه دروغ نمیگفتند. اینا منافع کشور را میفروشن و ادعای غیرت هم میکنند.
  • ریزبین IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 0
    قدرت روحانی آنقدر نامحدود نیست که بخواهد با امنیت ملی بازی کند چرا وقتی که ما اهداف شوم آمریکا و اروپا از برجام را به خوب واقف هستیم از آن دوری نمی کنیم حتی اگر برجام هم از سوی 1+5کامل اجرا شود با محدودیت هایی که در آن وجود دارد ما نمی توانیم حتی در سطح کشورهای متوسط منطقه مثل ترکیه و عربستان و پاکستان و حتی امارات از دانش هسته ای درست بهره برداری کنیم و در زمانی که همه کشورهای دنیا منجمله کشورهای ضعیف خود را به بمب های هسته ای مسلح می کنند ما نمی توانیم برای دفاع از خودمان و جهت بازدارندگی از این نوع تسلیحات در اختیار داشته باشیم شکستن و خنثی سازی تحریم ها یعنی آنقدر برای ما مشکل است که آزادی و اقتدار و قدرت خودمان را در ازای فقط تعلیق تحریم ها نه لغو آنها باید به حراج بگذاریم اگر بخواهیم برجام را توصیف کنیم باتلاق مرگ بدون بازگشت است
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 0
    آمریکایی ها تصور کردند با دسته کورها طرف هستند ! می‌خواهند با تعقیر ات عمده مجدد برجام دیگری در برجام درست کنند که محدودیت بیشتر و نابودی کامل برنامه هسته ای و موشکی ایران رو بطور کامل تضمین کند سپس بعد از چند سال ریس جمهور بعدی آمریکا وارد خواهد شد آب دهان به برجام خواهد انداخت و مجددا تحریم و تحریم !!!! آزموده را آزمودن خطاست هم میهن ، یک مسلمان نباید دو بار از یک سوراخ گزیده شود ایران باید بطور کامل از برجام خارج شود و دیگر هیچ تعهدی به آمریکا نباید داد .. دستاوردهای ملی میهنی قابل مذاکره و چانه زنی نیست ...
  • iran IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 0
    تجربه اثبات کرده آمریکایی ها تحت هیچ شرایطی تحریم‌های ای آن را لغو نخواهند کرد باید در پی راه دیگری بود برای خنثی کردن تحریم ها ...
  • پیروزه IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    5 0
    اقای روحانی خواهشا جلوی عراقچی و ظریف را بگیرید و گرنه مردم در باره شما چی فکر می کنند قضاوت را به عهده خودتان می گذاریم.تاریخ درس خوبی است.
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 1
    فهمیدن رئیسی میاد دارن میزنن زیر توافق. اما کور خوندن.
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 2
    اگر مقاومت نکنیم و بقول خائنین بخواهیم تعامل کنیم و در واقع بخواهیم وا دهیم در این دنیا جایی نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس