کد خبر 1223292
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
پرچم افغانستان

رئیس مرکز رسانه‌های ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به افزایش خشونت‌ها در این کشور گفت که اقدامات پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت‌ها است.

به گزارش مشرق، «دواخان مینه پال» رئیس مرکز رسانه‌های ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که در هر ولایت این کشور که جنگ جاری است، دلیل آن اقدامات پاکستان است. وی افزود که پاکستان توسط جنگجویان، مردم افغانستان را به قتل می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

مهار آتش‌سوزی در مرز مشترک افغانستان و ایران +فیلم

پیش از این نیز «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از خیبرپشتونخوا گفته بود: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را پایان داده و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

از سوی دیگر، «امرالله صالح» رئیس جمهور افغانستان نیز با منفی خواندن نقش پاکستان در افغانستان تاکید کرده بود که پاکستان طرف مستقیم در بحران افغانستان است، تعریف نقش آن‌ها در جنگ و صلح باید بخشی از گفتمان باشد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان چندی قبل در واکنش به انتقادهای اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان باید مشخص کند که از پاکستان چه می‌خواهد.

وی گفته بود که از اشرف غنی باید پرسید که چرا دولت افغانستان از یک سو خواستار کمک پاکستان است و از سوی دیگر به این کشور تهمت می‌زند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس