کد خبر 1223217
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
قیمت نفت خام نزدیک ۱ درصد جهش کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد رشد به ۶۹ دلار و ۶۲ سنت رسید.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و احتمال ترمیم قابل توجه تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود، اما در عین حال نگرانی ها از بازگشت نفت ایران به بازار سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت در بالاترین سطح تثبیت شد

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد رشد به ۶۹ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه جولای امروز با ۳۲ سنت معادل نیم درصد رشد به ۶۷ دلار و ۱۷ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و تقویت این احساس که اگر توافق هسته ای ایران احیا شود، تحریم ها به صورت بلافاصله لغو نخواهد شد و بازار نفت با مقادیر عظیمی عرضه اضافی نفت روبرو نخواهد بود سبب شده تا قیمت ها بالاتر برود.»

در حالی که تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال و به لطف برنامه واکسیناسیون گسترده و سفرهای تابستانی در اروپا و آمریکا به رقم ۱۰۰ میلیون بشکه در روز نزدیک تر شود قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در مسیر ثبت رشد هفتگی به ترتیب ۵ و ۶ درصدی قرار دارد.

آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان نیز در افزایش اشتها برای ریسک پذیری موثر بوده است. تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری به پایین ترین رقم از اواسط مارس ۲۰۲۰ رسیده است.

اما به گفته منابع آگاه در اوپک، کشورهای عضو گروه اوپک پلاس با توجه به احتمال افزایش عرضه نفت ایران احتمالا در نشست روز سه شنبه خود رویکرد فعلی یعنی افزایش تدریجی تولید نفت را حفظ خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس