سناتور

نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا طرح خود برای متوقف کردن معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری واشنگتن-تل‌آویو را پس گرفته است.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا طرح خود برای جلوگیری از معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری آمریکا با رژیم صهیونیستی را پس گرفته است.

در جریان درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین که به شهادت بیش از ۲۵۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان نجر شد سندرز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل نباید باعث نقض حقوق بشر شود.

رسانه‌ها یک روز بعد گزارش دادند برنی سندرز طرحی را معرفی کرده که خواستار جلوگیری از معامله تسلیحاتی میان واشنگتن-تل‌آویو است.

برنی سندرز هفته پیش در یک نشست خبری گفته بود: «در برهه‌ای که بمب‌های ساخت آمریکا در حال ویران کردن غزه و کشتار کودکان و زنان هستند نمی‌توانیم اجازه دهیم این معامله عظیم تسلیحاتی بدون برگزاری جلسات رایزنی در کنگره انجام شود.»

با وجود این، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده برنی سندرز اکنون از این طرح عقب‌نشینی کرده است. این روزنامه با استناد به یکی از دستیاران این سناتور آمریکایی مدعی شده وزارت خارجه فروش این تسلیحات را به اتمام رسانده و مشخص نیست که طرح سندرز در صورت تصویب بتواند در انجام این معامله مانعی ایجاد کند.

برخی از تحلیلگران مخالفت‌های برخی قانونگذاران آمریکایی با جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اقدامی نمایشی برای مدیریت فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم تعبیر می‌کنند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز موج جدید درگیری‌ها، از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به عنوان حق این رژیم برای «دفاع از حق» یاد کرده است.

حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات بین‌المللی را برانگیخت تا جایی که طبق گزارش آکسیوس او در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توان مقاومت بیشتر در برابر فشارها را ندارد خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس شده بود.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد جمعه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

شامگاه روز پنجشنبه، ‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

وزارت بهداشت غزه شامگاه جمعه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

با  اعلام آتش‌بس در حالی که رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس