سعادت‌‏آباد منطقهٔ پیشرفته‌ای است. بافت جدید و به روزی دارد و مانند دیگر مناطق، وسایل حمل‌ونقل عمومی مختلفی دارد که ما می‌توانیم برای رسیدن به مقصدمان از آن‌ها استفاده کنیم. این وسایل عبارت‌اند از: مترو، تاکسی، اتوبوس...  که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 اما یکی از مشکلاتی که منطقهٔ سعادت‌‏آباد دارد، عدم دسترسی به مترو است. برای طی مسیر باید در ایستگاهی پیاده شوید که نزدیک به این منطقه باشد تا بتوانید با تاکسی و اتوبوس‌‏هایی که در نزدیکی مترو وجود دارد، خود را به محلهٔ سعادت‌‏آباد برسانید.

 دسترسی سعادت آباد به وسایل حمل‌ونقل عمومی چطور است؟

سعادت ‏آباد کجاست؟

محلهٔ سعادت‌‏آباد در شمال غربی تهران بزرگ قرار دارد و در دسته ‏بندی مناطق، جز منطقهٔ دو محسوب می‌‏شود. اینجا به دلیل نزدیکی به ارتفاعات، آب‌وهوای خنک و دلپذیری دارد.

تاریخچهٔ نام سعادت‌‏آباد برگرفته از زمانی است که تمام اهالی این منطقه، کارگران سادات بودند و بنا به این دلیل این منطقه، سادات‌آباد نامگذاری شد. ولی در گذر زمان برای تلفظ ‌راحت‌‏تر، به سعادت‌‏آباد تغییر یافت. دسترسی جغرافیایی منطقهٔ سعادت‌‏آباد این گونه است که از سمت شمال می‌‏توانید به کوه فراز و از سمت جنوب به شهرک غرب ‏برسید. از جهت شرق به بزرگراه چمران متصل ‏می‌شوید و از سمت شمال غرب به فرحزاد و از سمت شمال‌شرق قادر خواهید بود به منطقهٔ اوین بروید.

دسترسی به سعادت‌آباد با خودروی شخصی

این روزها که کرونا (پدیده نوظهور)، دامن‏گیر همهٔ ما شده، افراد تمایل بیشتری دارند که با ماشین شخصی‌‏شان رفت‌وآمد کنند و حتی حجم ترافیک را به جان بخرند. شما می‌‏توانید به آسانی با ماشین شخصی خودتان از طریق اتوبان‌‏های هاشمی رفسنجانی و یادگار امام، راهی محلهٔ سعادت‌‏آباد شوید.

دسترسی به سعادت‌آباد با تاکسی

افرادی هم هستند که از شلوغی مترو و بی‌آرتی دلزده و کلافه می‌‏شوند. برخی دیگر استفاده از  ماشین شخصی را به دلیل آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین نمی‌‏پسندند. یا اصلاً ماشین شخصی ندارند. برای این دسته افراد، تاکسی بهترین گزینه برای رسیدن به مقصد مورد نظر است. اگر قصد طی مسیر با تاکسی را دارید، باید ایستگاه خطی‌‏هایی که شما را به سعادت‌‏آباد می‌‏رسانند، را شناسایی کنید. ایستگاه‏‌های خطی سعادت‌‏آباد در آرژانتین، آزادی و میدان صنعت قرار گرفته‌اند. شما می‌‏توانید به راحتی با حضور در این محل‌ها، سوار تاکسی‌های خطی شوید.

دسترسی به سعادت‌آباد با مترو

زمانی که دیگر نمی‌‏توانستید شلوغی و ترافیک شهری را تحمل کنید، بهترین راه برای شما رفت‌وآمد با مترو است. البته در این روزهای کرونایی، باید هنگام استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش مراقب سلامت خود و اطرافیان باشید. مترو خط ۷ تهران که به تازگی راه‌‏اندازی شده، ابتدا از سمت شرق یعنی ایستگاه تختی آغاز می‌‏شود و در انتها به میدان کتاب می‌رسد. افتتاح این خط مورد استقبال ساکنان منطقهٔ سعادت‌‏آباد و کسانی که برای کارهای مختلف به این منطقه رفت‌وآمد دارند، قرار گرفته و عبور و مرور را آسان‌‏تر کرده است. اگر سمت شرق تهران هستید، برای دسترسی به خط ۷ مترو، می‌توانید وارد خط ۲ شوید. به ایستگاه شهید نواب صفوی که رسیدید، باید به سمت میدان کتاب بروید. چند دقیقه بعد که به ایستگاه میدان صنعت رسیدید، باید از مترو خارج شوید و سوار تاکسی‌‏هایی که در آن حوالی هستند، شوید. ساکنان غرب تهران می‌‏توانند از سمت غرب خط ۴ به ایستگاه شادمان بروند و سپس خط خود را عوض کرده و به سمت میدان کتاب بروند. این دسته افراد باید در ایستگاه میدان صنعت با استفاده از تاکسی‏‌ها به مقصد مورد نظر خود بروند. اگر از جنوب شهر تهران قصد رفتن به سعادت‌‏آباد را دارید، به سمت خط یک (کهریزک) بروید و در ایستگاه میدان محمدیه خط خود را عوض کنید. زمانی که وارد خط ۷ شدید، به سمت میدان صنعت بروید. افرادی که از سمت شمال قصد دارند به سعادت‌‏آباد بروند، برای دسترسی راحت‌‏تر می‌‏توانند از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند. اما اگر تمایل دارید از مترو استفاده کنید، باید وارد خط ۱(تجریش) شوید و تا ایستگاه میدان محمدیه منتظر بمانید. سپس در این خط پیاده شده و به خط ۷ تغییر مسیر بدهید. راه  دیگری که دارید این است که وارد خط ۱ (تجریش) شده و در ایستگاه شهید بهشتی پیاده شوید. خط خود را به سمت خط ۴ (ارم سبز) تغییر دهید و پس از رسیدن به ایستگاه شادمان وارد خط۷ شوید، به سمت میدان کتاب بروید و در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید.

دسترسی به سعادت‌آباد با اتوبوس

زمان زیادی نیست که ایستگاه مترو در میدان صنعت راه‏ اندازی شده است. قبل از مترو، اهالی منطقه برای طی مسیر از اتوبوس استفاده می‌کردند. زمانی که به هر دلیلی نتوانستید از  مترو یا تاکسی استفاده کنید، بدون دغدغه و معطلی می‌‏توانید با اتوبوس رفت‌وآمد کنید. برای استفاده از اتوبوس، ابتدا باید به وسیلهٔ مترو به ایستگاه دانشگاه شریف بروید. سپس با اتوبوس‏‌هایی که نزدیک مترو شریف هستند، خود را به میدان صنعت رسانده و در میدان صنعت به کمک تاکسی‌‏ها به مقصدتان برسید.

 دسترسی سعادت آباد به وسایل حمل‌ونقل عمومی چطور است؟

کلام پایانی

سعادت‌‏آباد، منطقه‏‌ای مدرن، نوساز و به نوعی محلهٔ مرفه‌نشینان بوده و قیمت آپارتمان در سعادت آباد در این منطقه بسیار گران است. این محله علاوه بر مزایایی که دارد مثل دیگر مناطق، معایبی هم دارد. شلوغی شاید تنها عیب این منطقه باشد. طبیعی است که با افزایش جمعیت، افراد  به حمل‌ونقل عمومی نیاز بیشتری پیدا می‌کنند. اما این منطقه دسترسی خوبی به مناطق مختلف شهر از طریق مترو، تاکسی و اتوبوس دارد و اهالی منطقهٔ سعادت‌آباد از این جهت در مضیقه نیستند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس