کد خبر 1222420
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
یک هفته پس از زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست / مردم هم‌چنان منتظر تصمیمات دولت برای بازسازی خانه‌ها هستند + فیلم‌

در نخستین هفته پس از وقوع دو زلزله ۵.۵ ریشتری در منطقه سنخواست از توابع استان خراسان شمالی٬ مردم شهرها و روستاهای این منطقه در انتظار تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات هستند.

به گزارش مشرق، در دو زلزله ۵.۵ ریشتری در شهر سنخواست از توابع جاجرم در استان خراسان شمالی٬ حدود ۱۲ واحد مسکونی به طور ۱۰۰درصد تخریب شد. برخی آمارها از تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ تاسسیات در ۴۷ روستا خبر می‌دهند و مردم  در انتظار تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات و بازسایز منازلشان هستند.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزییات از زلزله در خراسان شمالی+فیلم وعکس

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد پیشگیری, هماهنگی فرماندهی عملیات و پاسخ به بحران در بخشداری جلگه شهر سنخواست اظهار داشت: آمار منازل مسکونی که باید مورد بازسازی و یا احداث قرار گیرد تا ۴۸ساعت آینده باید به تفکیک روستاها اعلام شود تا بر مبنای آن روند امور را تسریع ببخشیم.

ببینید:

فیلم/ خسارات وارد شده در مناطق زلزله زده سنخواست

وی در خصوص موضوع آوار برداری نیز افزود: آنچه که قابلیت استفاده را دارد نباید مورد تخریب قرار گیرد.

شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷روستای استان در سه شهرستان جاجرم، گرمه و مانه و سملقان درگیر زلزله هستند، تاکید کرد: تا نیمه دوم سال باید کار بازسازی و احداث این منازل به اتمام برسد لذا در هر روستای زلزله زده نماینده ویژه فرماندار مستقر شود تا مشکلات مردم این مناطق سریع تر حل شود.

گزارش‌های میدانی از روستاهای مناطق زلزله زده استان حاکی از وضعیت نامناسب زلزله زدگان و انتقاد آنان از وضعیت اسکان اضطراری است.

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس