شورای نگهبان نمایه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شورای نگهبان در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات طبق قانون اساسی فصل‌الخطاب است و همه باید از آنان تمکین کنند.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی، با اشاره به انتشار اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: نظر شورای نگهبان در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات طبق قانون اساسی فصل‌الخطاب است.

بیشتر بخوانید:

بالاخره شورای نگهبان قانون را اجرا کند یا مهندسی کند؟

وی بیان کرد: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان رأی‌گیری انجام می‌شود و ممکن است داوطلبی این‌ گونه تلقی کند که قطعاً تایید صلاحیت می‌شود اما شش رأی بیاورد و فقط به دلیل یک رأی کمتر صلاحیتش احراز نشود و باید این موضوع را قبول کند.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: داوطلبان احراز صلاحیت نشده، مهلتی برای اعتراض ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت باید از تصمیم شورای نگهبان در این باره حمایت و تمکین کرد و از مکانیزم و فرآیند قانونی که در این‌باره پیش‌بینی شده است، حمایت و تبعیت کرد.

شریعتی تاکید کرد: شورای نگهبان همواره در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مسیر قانونی را طی می‌کند و کسانی که در عرصه انتخابات وارد می شوند، باید به خروجی این فرآیند هم تمکین کنند، حتی اگر صلاحیتشان تایید نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مسعود IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    از کلمات فارسی استفاده کنید...زبان فارسی هزاران سال است در این کشور ریشه داشته .مردم چه میدونند فصل الخطاب یعنی چه؟
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      "کلمات" هم عربیه لطفا از فارسیش اسفاده کنید. راستی "استفاده" هم که عربیه، "فارسی" هم نه، پارسی، "یعنی" هم عربیه!
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    اگر همه قانون را می پذیرفتند ولو آنجایی که خلاف نظرشان باشد، چه مردم چه خواص، این همه هزینه های سنگین به کشور تحمیل نمی شد و هنر هم آنجاست که وقتی قانون خلاف سلیقه و نظرت بود بهش تمکین کنی
  • حسن IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی ،بدون اغراق و زیاده گویی دلم برای وطن عزیزم ایران مقتدر و ملتم می تپد ، می خواهم بگویم اگر از میان جمعیت کثیری از کاندیداها فقط 7 نفر تایید شدند ، این اصلا به معنی این نیست که بقیه صلاحیت ندارند . خیر ممکن است فردی از نظر ارائه مدارک و ضوابط قانونی مشکلی داشته باشد و دلیل بر بی صلاحیتی فرد نمی باشد .ولذا از تمام کاندیداها که اسمشان اعلان نشد می خواهم به عنوان یک ایرانی با غیرت به اصل نظام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران فکر کنید و از بی راهه رفتن دست بر دارید و به دامن ملت ومملکت برگردیدو با ندای یا علی مملکت خراب شده حاصل تسلط دولتهای چند ساله و دولت پیر و فرسوده فعلی مملکت را بسازیم. اگرهدف شما از کاندید شدن خدمت به ما مردم است خیلی ممنون پس حالا هم در زمینه ها و سمت های دیگر خدمت کنید و حالا چون انتخاب نشدید پس با بلوا وآشوب درست کردن راه به جایی نمیبرید و سعی کنید که خادم این مردم شوید نه خائن که این سبب عاقبت بخیری شما هم خواهد شد.
    • شایسته IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 0
      احسنت مطالب بسیار مفید و سازنده هست
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 1
    سیاستمون هم درست مثل فوتبالمونه اگر داور اشتباه کنه و پنالتی نگیره یا گل آفساید رو قبول کنه بازیکنا باید تمکین کنن بعدش هم آب از آب تکون نمیخوره! بابا داورا رو آموزش بدین یا متخصصین داوری رو بکار بگیرین. هرکی که لباس داوری بپوشه که داور نمیشه. البته نمیدونم ربطش به شورای نگهبان چیه ولی همینطوری به ذهنم رسید یه چیزی نوشتم زیاد جدی نگیرید.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      خودتم فهمیدی چی گفتی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس