اصلاحات نمایه اصلاح طلبان نمایه

"اگر تمام نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند؛ انتخابات را تحریم نمی‌کنیم اما نامزدی هم به جامعه معرفی نمی‌کنیم". این راهبرد اعلامی اصلاح‌طلبان به معنای خروج از مردمسالاری و "تحریم خاموش انتخابات" است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ماهیگیری چپ‌ها از آب گل‌آلود اتفاقات سوء

"بابک خرمدین" کشته شد چون جامعه ناشاد است!

نامزد کارگزارانی‌ها تأیید صلاحیت شده است/ "بابک خرمدین" کشته شد چون جامعه ناشاد است!

محسن رهامی، فعال اصلاح‌طلب و از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری طی اظهاراتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنها را منتشر کرده، در اشاره به پرونده قتل مرحوم بابک خرمدین گفته است: مشکلات قتل در همه جای دنیا هست و قوانین ما نسبت به فرزندکشی ارفاق قائل هست. بخشی از این اتفاقات به ضعف قانونی برمی‌گردد و بخشی ناشی از مشکلات روانی جامعه است. مردم وقتی امکانات شادی کمتری داشته باشد بتدریج جامعه افسرده می‌شود.

او می‌افزاید: باید ببینیم چرا جامعه ما به نقطه ای می‌رسد که فردی فرزند خود را بکشد. آستانه تحمل مردم ما پایین است. باید مردم را طوری تربیت کنیم تا مسائل خود را با گفت و گو حل کنند.[1]

*اساسا گویا هیچ خبر بد و رخداد سوئی در ایران نیست که ردّ پایی از رجال اصلاح‌طلب در ماهیگیری از آن و طعنه زدن به نظام اسلامی به واسطه آن نداشته باشد!

و همین مقوله است که آقایان این طیف و کارنامه‌های آنها را اغلب در سمت معارضه با نظام و ترویج ناامیدی و ناامنی قرار داده است.

پرونده قتل مرحوم خرمدین یک اتفاق دهشتناک و کاملا نادر است که البته با هر تقلایی هم نمی‌توان از آن نتایجی مثل قاتل بودن جامعه و یا شاد نبودن مردم ایران و کم‌تحملی آنها را گرفت!

آقای رهامی و امثال ایشان می‌توانند به رخدادهایی مثل رکورد شکنی فروش کنسرت‌ها و فیلم‌های سینمایی، رکورد شکنی مسافرت‌های ایرانیان و برگزاری اعیاد مختلف با حضور پر جنب و جوش مردم بعنوان نشانه‌هایی از شاد بودن یا نبودن مردم ایران بنگرند.

پیش از این و چند سال قبل بود که سروش‌محلاتی از دیگر معممین اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی گفت: ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

***

رُک‌گویی متجاهرانه چپ‌ها برای "تحریم خاموش انتخابات"

نامزد کارگزارانی‌ها تأیید صلاحیت شده است/ "بابک خرمدین" کشته شد چون جامعه ناشاد است!

روزنامه شرق در شماره سه‌شنبه گذشته خود طی گزارشی پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان که با عنوان "چرا اصلاح‌طلبان نباید از لاریجانی حمایت کنند" منتشر شد، نوشت:

"اصلاح‌طلبان چه بخواهند و چه نخواهند، بر اساس مصوبه نهاد اجماع‌ساز نمی‌توانند از نیرویی غیر اصلاح‌طلب حمایت کنند و اگر چنین کنند، عملا در مدت کوتاهی خلاف وعده‌شان به عموم مردم عمل کرده‌اند؛ حتی اگر تمام نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند، به گفته سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اگر چنین شود اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند، اما نامزدی هم به جامعه معرفی نمی‌کنند! "[2]

*گزاره اشاره شده در مطلب روزنامه شرق که قصد القای انسداد سیاسی و سرگشته‌سازی مردم برای کاهش مشارکت در انتخابات را دارد همان راهبرد شوم "تحریم خاموش انتخابات" است که اصلاح‌طلبان از یکسال قبل مشغول آرایش دادن به آن در قبال انتخابات 1400 بوده‌اند.

راهبردی که پیش از این توسط چپ‌ها در ایام انتخابات مجلس یازدهم نیز به اجرا درآمد و توانست منجر به کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات شود.

دقت شود که بر اساس منطق سیاست‌ورزی؛ "انتخابات" ناموس سیاست است و خروج از آن هرگز مجاز نمی‌شود. فلذاست جریاناتی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند نامزد مطلوب حزبی و طیفی خود را در انتخابات داشته باشند مکلّفند که بصورت رسمی از نامزدهای نزدیک‌تر و یا ائتلافی حمایت کنند.

ضمن اینکه اتفاقا این گروه یا طیف مدعی بی‌نامزدی در انتخابات است که باید به نظام سیاسی و مردم پاسخگو باشد که چرا نتوانسته یک رجل در قامت ریاست جمهوری تربیت کند که در دمادم انتخابات مجبور به معرفی مشتی پیرمرد، رجال بدسابقه و یا افراد فاقد کارآمدی باشد!

 اگر راهبرد شوم اصلاح‌طلبان مبنی بر "تحریم خاموش انتخابات" از همان یکسال قبل مورد رصد و تدقیق خواص قرار گرفته بود؛ امروز چپها هرگز نمی‌توانستند به این راحتی و بصورت رسمی از تحریم انتخابات حرف بزنند و کسی جلودار آنها نباشد.

در منطق دموکراسی؛ تحریم انتخابات و خروج از مردمسالاری به مثابه خیانت انگاشته می‌شود.

گفتنیست، از میان رجل فعلی که نام آنها در میان تأیید صلاحیت شدگان حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری است فقط آقای "محسن مهرعلیزاده" بصورت رسمی‌تری اصلاح‌طلب است که البته میزان اقبال به او در میان اعضای هسته سخت اصلاحات به شدت کمرنگ بوده و بعید به نظر می‌رسد که چپ‌ها حاضر باشند از مهرعلیزاده حمایت کنند.

***

نامزد کارگزارانی‌ها تأیید صلاحیت شده است

نامزد کارگزارانی‌ها تأیید صلاحیت شده است/ "بابک خرمدین" کشته شد چون جامعه ناشاد است!

علی صوفی، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در اشاره به اسامی منتشر شده از 7 داوطلب نامزدی در انتخابات 1400 گفته است: در اصل جبهه اصلاحات کاندیدایی انتخاب نکرد؛ اما افرادی که ثبت‌نام کردند در جامعه به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات معرفی شدند و این جریان به روال سابق خود برگشت و منتظر شد صلاحیت‌ها بررسی شود و بعد بین افرادی که تایید شدند، آن کسی که اقبال عمومی بیشتری دارد و در مناظرات و رقابت‌های انتخاباتی پیشتاز بود مورد حمایت مردم قرار گرفت را به عنوان گزینه نهایی معرفی کند.

او می‌افزاید: در حال حاضر بین کسانی که معرفی شدند هنوز آقای همتی و مهرعلیزاده اصلاح‌طلب هستند. این دو نفر متعلق به جریان اصلاحات‌ هستند، مخصوصا آقای همتی که عضو حزب کارگزاران است و به نظر نمی‌آید این حزب در حال حاضر از رد آقایان جهانگیری و هاشمی ناراحت باشد چه بسا که کاندیدای اصلی‌شان هم آقای همتی باشد!

صوفی گفته است: در مورد رئیس کل بانک مرکزی باید گفت حاکمیت و دولت از عملکردش راضی هستند و باید یادآوری کنم در آن دوره‌ای که نوسانات نرخ ارز و گرانی داشتیم، صداوسیما پوشش بسیار قوی از آقای همتی داشت و مرتب در بخش‌های خبری از وی دعوت می‌کرد و فضای رسانه ملی را در اختیار ایشان قرار می‌داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آقای همتی کاندیدای مشترک حاکمیت و حزب اعتدال توسعه و کارگزاران است.

وی ادامه داد: معتقدم هنوز بازی تمام نشده است و باید منتظر روزهای آتی باشیم. ای بسا کاندیدایی با حکم حکومتی برگردد و همچنین اصلاح‌طلبان را هم متقاعد کنند مانند سال ۹۲ که از آقای روحانی حمایت کردند از شخص دیگری در این دوره انتخابات حمایت کنند.

صوفی گفته است: درست است که آقای مهرعلیزاده هم اصلاح‌طلب است اما آن وفاقی که مشاهده می‌کنیم پشت پرده روی آقای همتی وجود دارد، روی ایشان نیست.[3]

*ما قضاوت درباره آنچه که صوفی گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

تأکید او بر اینکه چه بسا کاندیدای اصلی کارگزاران آقای همتی باشد! مهرعلیزاده وفاق لازم را ندارد و بازی هنوز تمام نشده از نکات قابل تأمل اظهارات صوفی است.

***

1_ www.irna.ir/news/84341484/

2_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/282756

3_ https://etemadonline.com/content/489469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    5 12
    اینها آمار قتل و جنایت در آمریکا و ژاپن و بقیه جاهای دنیا رو میدونند و باز خباثت میکنند.در قلبهاشون مرض هست.منافقند
  • US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    6 13
    بابای خرمدین هم یکی بوده مثل خودشون بیدین و نژادپرست و طاغوتی که فامیلش رو عوض کرده و اسم بچه اش رو هم بابک خرمدین گذاشته و مفسد بوده
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      نژاد پرست تویی نکبت . طرف قتل کرده اگر ثایت بشه مجازات میشه کی به تو این اجازه رو میده که در جایگاه قاضی قرار بگیری
  • سوخته IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    7 6
    کارگزاران آن روی سکه اصلاحات است خداوند ایران را از دست خائنین غرب پرست نجات بدهد
  • سید IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    4 5
    مردم باید بدانند که بین اصلاح طلبان تهوع آور از لحاظ کارآیی و عرضه و جربزه داشتن هیچ تفاوتی وجود ندارد و آخر هنر مملکت داری شان همین دولت است که دیدیم! هر تفاوتی که هست فقط در قدرت طلبی و ثروت اندوزی و دنیا پرستی است! بنابراین فریب نامزد اصلی و فرعی نخورند، تمام شان فقط در طمع منافع حزبی و جناحی و خانوادگی خودشان هستند!!!
  • ن خ IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    4 6
    اقای رهامی اسم امثال تو رو که میشنوم یاد مزدورها میفتم .در ضمن تو و دارودسته ات باعث دزدی ها زورگیری ها طلاق ها اعتیاد ها خودکشی ها اختلاسها رانتها و و و شده اید پس بهتره گاله رو ببندی مزدور.
  • SE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    4 0
    حاج آقا بیا وسط،
  • SE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 4
    منافق در لباس پیامبر دیگه نوبره
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 2
    گریه لاریجانی
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 4
    فقط همتی
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    3 0
    مردم برای قتل زن و بچه خودشون از شما اصلاح طلبان همسر کش الگوگرفته اند از وقتی نجفی همسر خودش رو کشت آمار همسر کشی و فرزند کشی در ایران افزایش پیدا کرده .
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    "بابک خرمدین" کشته شد چون جامعه ناشاد است!و ما بخاطر اینکه دیگه بابک خرمی کشته نشود رقص و دانس و دوچرخه سواری خانمها استخر مختلط و ورزشگاه مختلط ...ایجاد خواهیم کرد لذا ...داش داش داش داش داشم من عاشق مهوشم من....قر تو کمرم فراوونه نمیدونم کجا ولش کنم ...قربونت برو اونورتر ولش کن ما امروز ماسک نزدیم .....برو جبهه اصلاحات اونجا تحویلت میگیرن برو
  • DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    3 0
    من نمیدونم تو چطوری رئیس بانک مرکزی با این سوادت شدی یا پارتی تو کی بود که تو رئیس بانک مرکزی شدی. رئیس جمهور شدان برای تو خیلی سنکین است به نظر من تو خونه تو بشینی و استراحت کنی هم به ایران خدمت کردی و هم به خودت
  • DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    آقای همتی به نظر من تو خونه بشینی و استراحت کنی هم به ایران خدمت کردی و هم به خودت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس