مصطفی تاج زاده محمدرضا عارف احمد خرم

یکی از فعالان اصلاح‌طلب در تشریح علت ناکارآمدی‌های دولت آقای روحانی؛ پای "احمدی‌نژاد" را به میان آورده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

هنوز هم تقصیر احمدی‌نژاد است

گردن زدن یک مسگر در شوشتر!

چه کسانی خواهان تأیید صلاحیت "تاجزاده و احمدی‌نژاد" هستند؟ / هدیه رهبر انقلاب برای خانواده یک شهید اهل سنت

سایت اعتمادآنلاین به تازگی در یک مصاحبه با احمد خرّم، وزیر راه معزول دولت اصلاحات از وی پرسیده است: "گفته می‌شود در دوران ۴۲ ساله بعد از انقلاب تا به حال به این حد سوء مدیریت نداشته‌ایم. به نظر شما این ذهنیت برداشتی صحیح است یا غلط؟ "

و خرّم در پاسخ می‌گوید:

"حتما غلط. در واقع در دوران دولت‌های نهم و دهم سوءمدیریت، سوءاستفاده، خودمحوری، خودشیفتگی به جای برنامه‌محوری و فراموشی و تکیه کردن به خرد جمعی در جامعه و... کشور را به شرایطی رساند که حتی برخی از هم‌سلیقه‌های دولت وقت از این گفتند که کشور در لبه برتگاه قرار دارد. در آن سال‌ها هواداران اهل منطق مدافعان و دلسوزان مصالح کشور حاشیه‌نشین شده و در خانه نشستند تا گروهی بی‌منطق و غیر کارشناس با هر کاری که انجام می‌دادند، ضربه مهلکی به کشور وارد کنند. آن هم در حالی که معلوم بود، کشور شدیدا به اصلاحات نیاز دارد! "[1]

*صحبت‌های خرّم در پاسخ به سؤال معقول اعتمادآنلاین مصداق "تحمیق عمومی" و بیتفاوتی به مخاطب است.

صحبت‌هایی که می‌توان عصاره آن در کلام و منش سیاسیون هم‌مسلک خرم را علت‌العلل برخی اشتباهات در سپهر سیاسی ایران دانست.

ما در حال صحبت کردن از جریانی هستیم که ولو حتی با گذشت 8 سال از دولت آقای روحانی و لمس کارنامه به شدت ضعیف آن از سوی مردم اما هنوز به دلیل اقتضای منافعش قصد دارد از گناه آهنگری خود در بلخ عبور و "سر مسگری در شوشتر را از تن جدا کند" تا در این عملیات‌های فریب پیاپی، مردم از نقش اصلی اینان که همان "فدائیان روحانی" هستند، در وضع موجود کشور غافل شوند.

جالب است که خرّم حتی فراموش کرده زمانی را که در اوان دولت آقای روحانی از این می‌گفت که "13 وزیر روحانی به بی‌تصمیمی و کندتصمیمی مبتلا هستند! "[2] اما گویا اقتضای منافع در یوم جاری و هنگامه انتخابات این است که امثال آقای خرّم باز هم پای آن "مسگر شوشتری" را وسط بکشند و از خطاهای خود و دوستان خود در پدید آمدن مشکلات فعلی مردم هیچ نگویند...

***

چه کسانی خواهان تأیید صلاحیت "تاجزاده و احمدی‌نژاد" هستند؟

چه کسانی خواهان تأیید صلاحیت "تاجزاده و احمدی‌نژاد" هستند؟ / هدیه رهبر انقلاب برای خانواده یک شهید اهل سنت

حسن رسولی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد درباره انتخابات 1400 نوشته است: اگر شورای نگهبان واقع‌بینانه و با لحاظ شرایط کشور اعم از وضعیت داخلی و بین‌المللی نگاه کند، برای برون‌رفت از نارضایتی‌های گسترده داخلی امروز و غلبه بر تهدیدهای موجود علیه امنیت ملی خردمندانه‌ترین راه، گشودن عرصه رقابت انتخاباتی است که بهترین مسیر برای افزایش قدرت ملی است.

او می‌افزاید:

"به‌واقع چه ایرادی دارد که آقای تاجزاده، حتی آقای احمدی‌نژاد و همه کسانی که در حقیقت شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی را دارند، ورود پیدا کنند و در چارچوب رقابت قانونی و با نشاط هر کدام بتوانند قشری را که نمایندگی می‌کنند، مجاب به حضور پای صندوق رای کنند و با شکستن رکورد حداکثر مشارکت، نمایشی عزتمندانه همچون سال 76 از حضور سرمایه اجتماعی ارایه کرده تا مگر بدین‌ترتیب ترمیم شکاف نسبتا عمیق رخ داده بین حاکمیت و ملت صورت بگیرد."[3]

*گزاره عجیب "هیچ اشکالی ندارد که هر کس و ناکسی در انتخابات تأیید صلاحیت شود" را صرفا می‌توان از زبان و قلم کسانی شنید که هیچ التزامی به امنیت و اقتصاد و آینده مردم ندارند و در فقدان عقلانیت مشغول سیاست‌ورزی هستند.

شرایطی که دقیقا بر رجال ستادی جریان اصلاحات قابل انطباق است.

رجالی که در سال 88 نشان دادند برای امنیت کشور پشیزی ارزش قائل نیستند، در انتخابات سال 92 اثبات کردند هیچ وقعی به کارنامه نامزدها و خصلت ضروری "همت جهادی" نمی‌گذارند، در انتخابات 96 نشان دادند که به قیمت منافع خود ولو به اشتباهات یک نامزد هم رأی مجدد می‌دهند و در ایام انتخابات مجلس یازدهم با وقاحت تمام از مسیر منافقانه "تحریم خاموش انتخابات" و خروج از دموکراسی عبور کردند!

تحقیقا و منطقا از نظر چنین کسانی هیچ اشکالی ندارد که هر کس و نا کسی نامزد انتخابات باشد و صرفا مهم اینست که منافع این آقایان تأمین شود!

جالب است که رسولی در حالی مدعی برخورداری تاجزاده و احمدی‌نژاد از شرایط اصل 115 قانون اساسی شده است که یک نگاه ساده به مبانی این اصل با سابقه و گفته‌های دیروز و امروز رجلین فوق‌الاشاره تضادهای واضحی را نشان می‌دهد. زیرا مردم تاجزاده و احمدی‌نژاد را دو روی همان سکه‌ای می‌دانند که انتخابات را جز با نتیجه دلخواه خود قبول ندارد، صراحتا ابراز می‌دارد که انقیادی از قوانین موضوعه کشور ندارد و در بحث حسن سابقه نیز دچار سوء سابقه شده است.

اصل 115 قانون اساسی می‌گوید: رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

لازم به توضیح است که تئوری "هر قشر یک نماینده"! یک تئوری غلط و انحرافی است که طراحان "تحریم خاموش انتخابات" آنرا ترویج می‌دهند. زیرا اولا عرصه فعالیت یکان‌یکان نمایندگان مردم در پارلمان است نه در دولت و ثانیا انتخابات عرصه رأی مردم به کارآمدی یک رجل برای پیشرفت بیشتر است نه عرصه طبقاتی‌سازی جامعه و تشکیل انجمن نمایندگان!

***

مرزی که شیعه و سنی باید مراقب خروج از آن باشند

هدیه رهبر انقلاب برای خانواده یک شهید اهل سنت

چه کسانی خواهان تأیید صلاحیت "تاجزاده و احمدی‌نژاد" هستند؟ / هدیه رهبر انقلاب برای خانواده یک شهید اهل سنت

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روز یکشنبه گذشته؛ یک جلد قرآن کریم را از سوی رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید ماموستا برهان عالی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام پورذهبی در این آیین طی سخنانی گفت: در راه اعتلای انقلاب، شهدای زیادی به ویژه شهدای روحانی اهل سنت جان خود را فدا کرده‌اند که همه باید قدردان خانواده‌های این عزیزان باشیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دیده می‌شود که برخی از علمای اهل سنت توسط جریانات تندرو و تکفیری به جرم میانه‌روی به شهادت می‌رسند که این جنایت در هیچ قاموسی نمی‌گنجد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به شهید ماموستا برهان عالی، افزود: جریان‌های تکفیری که با کمال قباحت مدعی اسلام هستند؛ این عالم اهل سنت را در ماه مبارک رمضان و آن هم با زبان روزه به شهادت رساندند.

گفتنیست، شهید ماموستا برهان عالی ۲۲ رمضان سال ۸۸ و در ۵۶ سالگی، پس از اقامه نماز توسط جریان‌های تکفیری_صهیونیستی در سنندج به شهادت رسید. [4]

*خوانش سیره و روش علمای شهید اهل سنت که طی دو دهه اخیر توسط جریانات تکفیری در غرب و شرق کشور به شهادت رسیده‌اند یک ضرورت است.

چهره‌هایی همچون ماموستا برهان‌عالی، مولوی جنگی‌زهی که اطاعت از رهبری را برای اهل سنت یک واجب شرعی می‌دانست و شهید ماموستا شیخ‌الاسلام که به گواه مرحوم مصباح معتقد بود جسارت به ساحت حضرت زهرا(س) کفر است، همگی اَعلام واضحه و پرچم‌های برافراشته‌ای هستند که اثبات می‌کنند مسئله جهان سلطه و مزدوران آنها نه شیعه و سنّی که عقلانیت و هژمون نظام جمهوری اسلامی است.

و این حقیقت بایستی در میان برادران و خواهران سنی و شیعه به مثابه یک قطب‌نما و فانوس درخشان در شب‌های ظلمانی مد نظر و مورد توجه باشد تا هرگز هیزم اختلافات نشوند و به هنگام خروج چالش‌ها از مرز مصلحت و عقلانیت؛ به راه شهدا توجه کنند و مرزبان نظام اسلامی باشند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/485046

2_https://www.farsnews.ir/news/13940325001471

3_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/print/167918

4_ https://hawzahnews.com/xb9nR

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 23
    این مزخرفات چیه نوشتین همه داوطلبان ریاست جمهوری به گواهی شش فقیه و شش حقوقدان مدیر و مدبر هستند
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      31 4
      احمدی نژاد با کارنامه ٨ سال خدمت صادقانه را هم ردیف خائنین و ضد دین ها قرار میدهید!!!با این بی انصافی ها ملت دیگر هرگز روی رفاه و اسایش را نمیبیند مطمئن باشید
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      16 4
      آره. وقتی انسان مدیر و مدبر و ملتزم به اسلام مثل لاریجانی تایید می شود صد در صد باید احمدی نژاد رد صلاحیت شود.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 7
      راجع به دولت نهم و دهم بسیار درست گفته
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    6 24
    بمیرید هم طرفدار احمدی نژاد هستین، هر کاری هم بکنه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    20 7
    از خدای محمد، برای این برادران شاخص اهل سنت که معتقد به رهبری و وحدت هستند صبر و توفیق ادامه راه مسئلت دارم که زین پس دشمن تمام تلاشش را خواهد کرد که انها را برادران شیعه خود جدا کند. در حالیکه شیعه و سنی برادرن انما المومنون اخوه
  • محمدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    34 14
    از طرف مردم در مورد احمدی نژاد اظهار نظر و افاضه فیض نفرمایید
    • سوخته IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      6 22
      احمدی نژاد و تاجراده هر دو باطل هستند
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      31 7
      مردم با احمدی نژادند
  • سید IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 4
    همه دغدغه اصلاح طلبان تهوع آور برای انتخابات پیش رو آن است که امید دارند تا شاید با تعدّد نامزدان ریاست جمهوری نامزد انقلابی محبوب مردم آرایش بشکند و حداقل همان دور اول انتخاب قطعی نشود تا انتخابات به دور دوم کشیده شده و امیدشان به فرج از این ستون تا آن ستون باشد!!
  • احمدی نژاد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    12 27
    ضرری که احمدی نژاد برای کشور دارد روحانی و تاج زاده و زیباکلام و جهانگیری هم دارند یکی عقرب است دیگری رتیل
  • احمدی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    14 3
    باندهای قدرت و ثروت و جناه های راست سنتی و چپ و جریان تحمیلگر اگر شجاعت و شهامت دارند که ندارند طبق حق ((تعیین سرنوشت واقعی که خدا برای انسانها قائل شده و جزء اصول اساسی اولیه و بسیار مهم قانون است)) همان چیزی که آقایان برای آن یقه پاره می کنند به تنها نماینده واقعی ملت اجازه عرض اندام در صحنه انتخابات را بدهند تا توسط ملت عیار هر کسی برای همیشه سنجیده و معلوم شود...
  • طرفدار احمدی نژاد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    21 7
    تور خدا احمدی نژاد رو قبول کنید به خدا بهترینه توی این 4 سال روحانی کلیدشو فرو کرده بود تو مردم بیرون هم نمیاورد اینه که الان خیلیا نون شبم ندارن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    اکثر مردم .
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    22 16
    رئیسی با۷ میلیون نفر اول لاریجانی۵ میلیون دوم می‌شوند آنهم در دور دوم بقیه هم یا رد صلاحیت می‌شوند یا انصراف می‌دهند یا رای نمی آورند کل آرا هم ۱۲ میلیون خواهد بود کمترین أرای تاریخ جمهوری اسلامی
    • DE ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      1 1
      تو چرا نمیری فالگیری با این خالی بندیهات کلی میتونی پول دربیاری.یه فالکیر افتاده بود دنبال یکنفر ول کن نبود که بیا فالت را بگیرم و راه پولدار شدن را بهت یاد بدهم طرف بهش گفت برای سنار دوساعته دنبال من افتادی میخوای منو میلیونر کنی خب تو چرا خودت را میلیونر نمیکنی که منت من رو میکشی.
  • مهدوی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    22 7
    پیام یک کاربر فضای مجازی:.......... به شخصه برا خود من بعد از 20 سال فعالیت فرهنگی،دینی و بسیجی منتظرم ببینم حکومت اسلامی با فردی که نزدیک 30 میلیون رای داره،چه رفتاری خواهد کرد. در دو راهی مردم سالاری دینی و .... (نظرات شخصی) شورای نگهبان هستیم
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      3 9
      اگه فرهنگی، بسیجی و مذهبی هستی؟ بدان که حتی اگر تمام عالم طرفدار باطل باشند به حق تبدیل نخواهد شد. حالا یه سوال:صد میلیون نفر قبول دارند که خونه تو باید حراب شه، و وسایل و... رو به غارت ببرند مخالفتی که نمی کنی؟ منطقیه!
    • reza IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      3 9
      اگر واقعا بسیجی هستی خیلی بی بصیرتی و بی ولا
    • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      8 16
      در جواب این آدم که خودشو بسیجی هم میدونه باید گفت احمدی نژاد به علت قرار گرفتن مقابل رهبری از اواخر دوران ریاست جمهوریش دیگه صلاحیت این مقامو نداره. محبوبیت نسبی احمدی نژاد بخاطر چند تا پروژه خوب در دوران ریاستشه که مشخصا از اون شخصیت فاصله زیادی گرفته. البته این حقیقت از چشم مردم ساده جامعه که هیچ مناسبتی با فضای سیاسی ندارن دور میمونه. فقط گذشته رو در خاطرشون به یاد میارن
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      4 11
      سی میلیون رای؟! با چه آماری همچین حرفی می زنید؟ من سالها ی قبل بهش رای دادم ولی دیگه نمی دم
    • ایرانی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      12 3
      شما با چه معیاری سنجیدی که احمدی نژاد باطل و شما حق هستید . فلسفه رای دادن چیست وقتی نمی توانی فرد مورد نظرت را انتخاب کنی مگر شعار دموکراسی و جمهوریت سر نمی دهیم پس چرا به نظر اکثریت احترام نمی گذاریم معنی انتخابات غیر ازاین است ‌. اصلا مردم خواهان این هستند که باطل را انتخاب کنند . ضمن اینکه با رد صلاحیت احمدی نژاد به شعور و حق انتخاب مردم توهین نکنید مطمئن باشید تمامی کاندیداها مورد نظر شما و تمام آنهایی که نیامدند همگی با هم یک سوم رای احمدی نژاد را ندارند .
  • حمید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    9 2
    وقیح‌تر و خبیث‌تر از اصلاح‌طلب‌ جماعت، بازم خودشونن!
  • FR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    6 2
    این عاشقان امریکا و غرب و دموکراسی آنها نمونه ای از کاندیدای مخالف ساختارهای حکومتی در آن کشورها دارند ؟ این مدل انتظار از حکومت یا نظر براندازان است یا کسانی که کلا از سیاست و حکومت داری چیزی سرشان نمی‌شود فقط مردم ساده را فریب می‌دهند
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 1
    باید قدر شهدای اهل سنت را دانست.در نهایت گمنامی خدمت میکنند و حتی شهید میشوند.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      0 0
      شهید سنت باشهید شیعه چه فرقی داره هر دو برای حفظ کشور جنگیدند قدر هر دو را باید دونست مگر شهدای سنت بافته ی جدا بافته از بقیه ی شهدا هستند که باید بیشتر قدر آنها را دانست هر دو عزیز اند جه شیعه و چه سنی شهید نادان بدان چه میگویی بین شهدا قرق نگذار
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 10
    موافقین تائید احمدی نژاد وتاجزاده مجرم ساکنین آلبانی وهمرزمان داخلی شان هستند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 1
    نام رئیس جمهور منتخب ایران رو کنار نام یک خلافکار که سابقه زندان داره نگذارید. این کار شما جفا به مردم است.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 0
    مشرق از مدتها قبل اقدام به تخریب بعضی ها و تائید. بعضیها پرداخته چه کسانی هستند اینها ، که قبل از هر گونه تایید. سراغ. شستشوی مغزها
  • SE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    5 1
    لنگهای احمدی نژاد هنوز تو روده های اصلاحات است. ولی باید آماده چند جفت لنگ ابدی از لوزالمعده را راست روده باشند
  • Mansoor IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 1
    متاسفم که چون منافع دنیوی خود را با آمدن غیورمردی چون احمدی نژاد در خطر میبینید اینگونه بی محابا به این بنده مؤمن خدا میتازید.مگه قرآن نمیگه: بشارت بده به کسانیکه همه حرفها را میشنوند ،سپس از بهترین آن اطاعت میکنند.....خب شما اگه ترس ندارید بزارید احمدی نژاد بیاد اگه مردم نخواستند به او رأی نخواهند داد( به شرط آنکه مسیر طبیعی طی شود نه آنکه همه بوقچی ها و دروغگوها علیه او هر چرندی را به خورد مردم بدهند)
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      3 0
      مشرق هم کیش لاریجانی
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 2
    محبوب ترین گزینه را رد صلاحیت کنید که رئیسی با رای حداقلی رئیس جمهور شود؟اگر راست میگید و مردم از احمدی نژاد متنفرند تاییدش کنید تا اکثریت پای صندوق بیایند و با رای منفی خود خیال پردازی های شما اثبات شود.ما انتخابات می خواهیم نه انتخابات!
    • DE ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      1 0
      نامزدهای ریاست جمهوری بعضا اخلاقشون چاله میدونیه با فشار و داد و قال مانند لات های قداره بند میخواهند حرف خودشون را به کرسی بنشانند. فکر میکنند هنوز موروثی و شاهنشاهیه .آنوقتی که کبکشان خروس میخونه و برای حکومت خط و نشان میکشند و فکر میکنند یک لشکر طرفدار دارند فکر اینجاهاش را هم بکنند که از چشم مردم می افتند .
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 7
    احمدی‌نژاد لیبرال است اگر اعضای شورای نگهبان لیبرال ها را تایید کنند ....
  • اسماعیل IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 1
    دم انتخابات یاد اهل سنت افتادین برا جندتا رای،،تزویر تاکی؟
  • احترامللذ IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 5
    سعید محمد
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    بیچاره ساکنین شوشتر ن کسی اونها رو میشناسه ن امکاناتی دارن. ن شهر درستی. ن فرهنگ شناخته شده ای. ....‌کدام گردن زدن باین حال بهترین کاشت باقلا را در کشور دارن من چون ساکن شوشتر هستم میدانم و بیشتزین مصرف باقلا
  • شریف زاده IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 1
    حمد خرّم، وزیر راه معزول دولت اصلاحات :هنوز هم تقصیر احمدی‌نژاد است !!!؟؟؟؟ واقعا اینقدر عقب مانده تشریف دارید که بعد از هشت سال نتوانستید غلطی بکنیدو بی برنامه ترین دوران ریاست جهوری را یدک می کشید. باز هم احمدی نژاد مقصر است. البته من طرفدار احمدی نژادنیستم و وی را مسبب برخی از این مشکلات می دانم. اما نه تا این حد. آخر اسکوال خودت این حرفها را می زنی واقعا ته دلت به خودت نمی خندی که این چه حرفی است که من دارم به مخاطبم القا می کنم. با کدام آب و صابون باید روی شما را شست. صابون گلنار بدم خدمت شما یا واینکس بنظرم برای شستن روی شما مفید تره .
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    10 3
    رای ملت فقط دکتر احمدی نژاد است .
    • DE ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      2 2
      کدوم ملت ملتی که دوبار به روحانی رای دادند؟ محمود کلاه سرش رفت از طرف اصولگراها رانده و دنباله رو اصلاحات مانده .محمود خیلی بدشانسی آورد هم اصولگراها قبولش ندارند هم اصلاحاتچی دیگه میخوان موجسواری نکنند. دارن لاریجانی را واکس میزنند پولیش میکشن برق میندازن بعنوان نامزد اصول طلب یعنی اصولگرای بیخطر واصلاحطلب معرفیش کنند .کسی حاضر نیست از محمود پشتیبانی کنه سرش بی کلاه ماند. بایستی بیشتر و غلیظ تر با نظام و اسلام ناب محمدی امام رض در بیافته و اسلام ایرانز بهاری را تبلیغ کنه تا ضد انقلاب و غربگداها بهش رای بدهند. اصلاحطلب محمودگرا دیگه تموم شد ماجرا
  • عباس همراهی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    مگر برادران فلسطینی که در خون خودشان می غلتید شهید قدس و شهید اسلام نیستند ؟ این عزیران مگه همه اهل سنت نیستند؟ ننگ باد بر هر کشور مسلمانی که برای فلسطین کوتاهی می‌کند. هیچ کشوری در دنیای اسلام به اندازه ایران شبیه برای فلسطین هزینه نداده و نه نخواهد داد .یاری مظلوم وظیفه هر انسانی است . الخصوص مسلمان هم باشد چه شیعه چه سنی هیچ فرقی نداره .ننگ بر کشورهایی که دست دوستی به سوی اسرائیل کودک کش دراز کردند . فلسطین پاره ی تن اسلام است .
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    کور خوندین به هیچ کدومتون رای نخواهیم داد اکثریت قاطع ملت بزرگ و آزاده ایران
  • DE ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 1
    تاجزاده همون احمدیمشاء هست با این تفاوت که این فتنه گر خیلی صادقانه تر از محمود است زیرا هنوز رییس جمهور نشده و خرش از روی پل رد نشده حرفهای اکنون محمود را میزند . حرفهای محمود و مجیزگویی و چاخان کردن های ۱۰ سال پیش اورا را با حالا مقایسه کنید. اگر درست حساب کنید تاجزاده فتنه گر ۱۶ سال پیش همانقدر روشن !! بود که محمود حالا شده.خب پیداست چرا ۱۶ سال پیش علیه محمود کودتا کرد چون از لحاظ فکری‌۱۶ سال از محمود جلوتر بود.محمود تازه ضد انقلاب شده تاجزاده از اول بود.
  • hoseein IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    سال 92 اصولگراها میگفتن چوب کبریت رای میاره روحانی نمیاره ...وقتی یه اصولگرا مدعی دین ...به جای عدالت که اصلیترین اصله دینه.. زرنگبازی در بیاره و عدالت رو بزار زیر پاش و تو دلش بگه ایول روحانی گند زده احمدی نژاد با میلیون ها رای و حذف کنیم خودمو بشیم ریس جمهور خدا هم با 200 هزار رای بیشتر مکرشونو برمیگردونه ....اینبارم دلتون خوشه
    • DE ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      خیلی تند تند و با عجله نوشتی یکبار دیگه شمرده تر و با حوصله تر بنویس دوسه بار خودت اول بخونش اگه خودت منظور خودت رو فهمیدی بده بزنن برات به تنور سایت.
  • نارسیس الهی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 8
    این احمدی‌نژاد دیگه اون احمدی‌نژاد نیست. تاج‌زاده و احمدی نژاد فعلی هر دو از یک قماش هستند . مردم باید هوشیار باشند و گول اینها را نخورند . امثال این آقایون فقط برای آشوب و درگیری آمدند.
  • مهدوی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    4 0
    سلام..... برداشت و تحلیل من از این مهندسی انتخابات اینکه که نهایتاً لاریجانی رو رئیس جمهور می کنند... سید نداختنش جلو و با این کار در واقع با یه تیر دو هدف رو زدن. یکی اینکه جریان انقلاب و حزب اللهی رو ساکت کنند به خیال داشتن نامزد انتخاباتی و دوم و مهمتر از اون اینکه سد راه احمدی نژاد بشن و کار شورای نگهبان رو در رد صلاحیت او راحت و آسان کنند و اعتراضی هم صورت نگیره.... بعد با اتحاد دولت روحانی و اصلاح طلب ها رئیسی رو در ادامه مسیر فیتیله پیچ کنند و نهایتاً لاریجانی رو با شگردهای خاص خودشون و با وسیله به ظاهر رای مردمی برنده انتخابات کنند و ادامه دولت روحانی و اصلاح طلب ها و قص علی هذا.... شما فکر کردید لاریجانی یک دفعه روز آخر بدون حساب و کتاب و بدون هماهنگی با دولت و برآیند نهایی نتیجه اعضای شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت شده ها آمده جلو یا فکر کردین برای شکست آمده... نگرانی همه اونها احمدی نژاد بود که توانستند با جلو انداختن رئیسی پازل نقشه حذف احمدی نژاد و برنده شدن لاریجانی را تکمیل کنند......
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    ...طلبان غربگرا بیوجدانتر ازینا هستند که مختصر وجدانی داشته باشنو درنظر بگیرنو بگن که ذخیره ارزی وطلائی کشور کدوم .... غارت کردو.کی بود کی بود من نبودم دراورد.صدها هزاد عدد سکه ازطریق کردستان عراق به اسرائیل فرستاده شد وذخیره ارزیرو بین دوستان وفامیلیکه قبلا درروی کاغذ شرکتی بنامش ثبت کرده بودند وتحت عنوان واردات بینشون تقسیم .بعدشم کاری بکارش نداشتند وندارند.وهنوزم دارن اسم نحس دوستانشونو پنهان میکنن
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 3
    حالا دیگه هر چه اصلاح طلبه شدند طرفدار احمدینژاد برای مشغول کردن اذهان ملت و انحراف از کارنامه خالی و خالی بندیشون . ملت باید فقط تمرکز کنند روی خطاها و خیانت های اصلاح تبه کاران. احمدی نژاد مانند پول خرد شده فقط صداش زیاده ولی ارزشی نداره
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    رسولی به کارهای نکرده شورا برسه بقیه اش پیشکش خودش!!!!!!!
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    5 0
    سلام خواهش میکنم که اقای احمدی نژاد را الکی رد صلاحیت نکنند چون فقط همین اقای احمدی نژاد است که می تونه اوزا کشور رامثل قبل درست کند
  • نادر شاه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    6 1
    فقط و فقط دکتر محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری رأی خواهیم داد در غیر اینصورت به هیچ احدی رأی نخواهیم داد
  • محمود IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 1
    با سلام مطمئن باشید چون می دونند احمدی نژاد رای رو برده رد صلاحیت می شود مگر نمی گوئید مردم ایران با بصیرت هستند و این یک شعار نیست احمدی نژاد رو تایید کنید مطمئن باشید اگه بد باشه مردم با بصیرت بهش رای نمی دهند
  • امین IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 0
    اینها حتی از برنامه ۹۰ترسیدن چون طرفدار داشت حالا صلاحیت به احمدی، نژاد بدن
  • عبدالغفور IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 0
    من به نمایندگی خانواده ۵۰ نفر خودم رای ما فقط احمدی نژاد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    احمدی نژاد بهترین کارنامه دوران ریاست جمهوری از اول انقلاب راثبت کرده بی انصافیه مدیری مثل امحدی نژاد راردصلاحیت کرد
  • احمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    فقط آقای احمدی. نژاد
  • امیرقیداری IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    ما و اقوام بیشتر همشهریا هیچ اعتمادواعتقادی به این نامزدهای ریاست جمهوری نداریم .فقط یک مردباخدا رامیشناسیم احمدی نژاد فرشته ی نجات سرزمین آریایی و ملت آریایی
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    این آقای خرم از قیافه اش معلومه که اصلا سواد ندارددر ثانی یک موی احمدی نژاد می ارزه به هزار تا مثل ایشان
  • خانم محمدی بیرجند IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 1
    فقط احمدی نژادمردعمل هست کاش میامدومردم ازبدبختی نجات میدادمن که اگه احمدی نژادنیایندرای نمیدم فقط فقط اقای احمدی نژادماخراسانی هاقبولشون داریم خداحفظشون کنه ازدست بدخواهان یااحمدی نژادیاهی چکس التماس دعا
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    فقط احمدی نژاد
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      0 0
      ضرری که احمدی نژاد به اقتصاد و کشور از لحاظ رشد نقدینگی و تورم و تصمیم های یک شبه و بدون کارشناسی وارد کرد هیچ کسی وارد نکرد و دیگر کسی مثل ایشان دیوانه پیدا نمی شود اقتصاد را با درامد نفت 140 دلاری شخم زد و ایشان باید محاکمه شود که نقدینگی را 3000 برابر کرد
  • رضاصمدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام لطفن دکترمحموداحمدی نژاد تایید صلاحیت کنید باتشکر از شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس