کد خبر 1221788
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
آمریکا

در جریان تیراندازی که طی تعطیلات آخر هفته در شهرهای مختلف آمریکا روی داد دست کم ۱۲ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش مشرق، در جریان تیراندازی در تعطیلات آخر هفته آمریکا (شنبه و یکشنبه) دست کم ۱۲ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر مجروح شدند.

۲ کشته و ۱۲ مجروح در تیراندازی در نیوجرسی

یک مهمانی خانوادگی در «نیو جرسی» به صحنه جرم تبدیل شده و بر اساس گزارش پلیس در این درگیری ۲ نفر از اعضای این خانواده به دلیل اصابت گلوله کشته شده و ۱۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

مقام‌های پلیسی که به محل حادثه رسیدند گفتند که این حادثه اواخر روز شنبه در منزلی در خارج از فیلادلفیا روی داده است. مهمانانی با سن‌های مختلف در این جشن حضور داشتند که در این حادثه یک مرد ۳۰ ساله و یک زن ۲۵ ساله کشته شده و ۱۲ نفر دیگری که در این حادثه مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

۳ کشته و چند مجروح در تیراندازی در باشگاه شبانه‌ای در ایالت اوهایو

پلیس گفت که در حادثه دیگری در شهر «یانگس ‌تاون» در ایالت اوهایو، دست کم ۳ نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

«کارل دیویس» رئیس پلیس شهر یانگس‌ تاون گفت که این حادثه ساعت ۲ بامداد در یک باشگاه شبانه در نزدیکی این شهر روی داده است.

دیویس گفت که در این حادثه سه نفر که ظاهرا به آنها گلوله شلیک شده، ‌ کشته شده و دست کم ۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

وی گفت که حادثه تیراندازی در باشگاه شبانه روی نداده اما درگیری از داخل آنجا شروع شده و به بیرون باشگاه کشیده شده است.

افسرانی که نخست به محل حادثه رسیدند اقدام به کمک‌های اولیه به مجروحان این حادثه کردند اما به دلیل ازدحام و هرج و مرجی که در پی این حادثه در نزدیکی باشگاه شبانه روی داده، افسران دیگری به محل اعزام شده تا بتوانند اوضاع را تحت کنترل در آورند.

مقام‌های شهر یانگس تاون گفته‌اند که هیچ فردی به دلیل این حادثه تا کنون دستگیر نشده و تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد این حادثه در حال انجام است. پلیس همچنین هیچگونه اظهار نظری درباره تعداد سلاح‌هایی که در این حادثه استفاده شده یا جزئیات دیگر نکرده است.

پلیس در حال پردازش شواهد از دو حادثه تیراندازی در نزدیکی این باشگاه شبانه و همچنین حادثه رانندگی است که در همان زمان در نزدیکی محل حادثه گزارش شده است. هنوز مشخص نیست که این حادثه با تیراندازی چه ارتباطی داشته است.

یک شبکه محلی گزارش داد که ده‌ها پوکه گلوله در برابر درهای پارکینگ باشگاه شبانه دیده شده و آثار تیراندازی در منزلی که در نزدیکی این محل بوده مشاهده شده است.

«جامائیل تیتو براون» شهردار این شهر درباره این حادثه گفت به عنوان پدر چهار فرزند، ‌ خشونت‌های غیر ضروری که در آن جوان‌ها حضور دارند باعث آزردگی من شده است. این برایم ساده نیست که در نیمه شب تماسی را از یکی از اعضای گروهم دریافت کنم و طی آن از حادثه اینچنینی مطلع شوم. این برایم دردآور است».

۱۵ کشته و مجروح در حادثه تیراندازی در شهر نورث کارلستون

در حادثه‌ای که شنبه شب در شهر «نورث کارلستون» در ایالت کارولینای شمالی روی داد یک دختر بچه ۱۴ ساله کشته شده و ۱۴ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این حادثه ساعت ۱۰ و سی دقیقه شب در جریان برگزاری یک کنسرت که بدون مجوز نیز بوده روی داده است.

«رگی برگز» رئیس پلیس نورث کارلستون در یک کنفرانس خبری گفت: «روز غم انگیزی بود و ما امروز اینجا هستیم تا درباره مرگ یک فرد جوان دیگر صحبت کنیم. این افراد از یکدیگر عصبانی بوده و برایشان مهم نبوده که در جریان این تیراندازی چه کسی آسیب می‌بیند».

پلیس گفته که مظنون این حادثه شناسایی نشده و انگیزه وی نیز مشخص نیست اگر چه پلیس گمان می‌کند چند نفر در این حادثه اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

۲ کشته و ۸ مجروح در تیراندازی در شهر مینیاپولیس

در حادثه دیگری در شهر مینیاپولیس که اوایل روز شنبه روی داده دو نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

پلیس این حادثه را تیراندازی کور توصیف کرده است. نزاع میان دو گروه آغاز شده که در پی آن دو مرد کشته شدند. پلیس هویت قربانیان این حادثه را منتشر نکرده است. وضعیت یکی از مجروحان این حادثه بحرانی توصیف شده و وضعیت بقیه مجروحان تهدید کننده نیست.

کشته و مجروح شدن ۶ نوجوان در حادثه تیراندازی در شهر کلمبوس

در حادثه دیگری که شامگاه شنبه در آمفی تئاتر پارک بیسنتنیال شهر کلمبوس ایالت اوهایو روی داد، ‌ یک نوجوان ۱۶ ساله کشته شده و ۵ نوجوان دیگر نیز مجروح شدند. پلیس این حادثه را نیز تیراندازی کور توصیف کرده است.

کادر امداد شهر کلمبوس زمانی که به محل وقوع حادثه رسیدند، ‌ وضعیتی آشفته با چند مجروح را مشاهده کردند.

اصطلاح تیراندازی کور در آمریکا به حوادثی اطلاق می‌شود که طی آن دست کم ۴ نفر کشته یا مجروح شوند که این تعداد بدون در نظر گرفتن کشته یا مجروح شدن عامل تیراندازی است.

تیراندازی‌های کور در تعطیلات آخر هفته در آمریکا با تلفات و قربانیان زیادی همراه است.

در جریان تیراندازی‌های کوری که در تعطیلات دو هفته پیش روی داده بود دست کم ۱۵ نفر کشته شده بودند. (جزئیات بیشتر)

در یکی از این حوادث، ‌ فردی در یک مراسم جشن تولد اقدام به تیراندازی کرده بود که در این تراژدی دست کم ۶ نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد جمعیت دنیا را دارد، نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند در این کشور حضور دارند.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد.

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس