نایب رئیس مجلس عراق

نایب رئیس مجلس عراق گفت: سازمان‌های حقوق بشر جلاد را قربانی نشان دادند و حقایق را برعکس کردند.

به گزارش مشرق، حسن کریم مطر الکعبی، نایب رئیس مجلس عراق در نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز در مرحله سختی به سر می‌بریم و در پیچ تحول تاریخی هستیم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی تمام خشم خود را علیه ملت فلسطین به کار برد اما شاهد پاسخ محکم فلسطینی‌ها بودیم.

نایب رئیس مجلس عراق ادامه داد: خوشبختانه شاهد حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

مطر الکعبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله سختی به سر می‌بریم و شاهد این هستیم که رژیم صهیونیستی مسائل انسانی را هم زیر پا می‌گذارند لذا باید کاری کنیم که جلوی زشتی کار و پلیدی آنها را بگیریم.

وی تاکید کرد: مورد حمله قرار دادن ساختمان های مسکونی مخالف همه قوانین و مقررات حقوق بشر است. متاسفانه در این جنایت شاهد تعداد زیاد شهدا و مفقودین بودیم.

نایب رئیس مجلس عراق در همین راستا بیان کرد: اتفاقی که امروز مقابل دیدگان همه مردم جهان قرار گرفت بسیار تاسف آور است لذا سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر باید واکنش نشان دهند.

وی بیان کرد: سازمان‌های حقوق بشر جلاد را قربانی نشان دادند و حقایق را برعکس کردند و حتی روسای برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی دفاع کردند.

این نماینده مجلس عراق ادامه داد: آنها نسبت به ممانعت از فرستادن دارو و غذا هم واکنش نشان نمی‌دهند لذا ما باید این محاصره را بشکنیم.

وی بیان کرد: این مسئله باعث می شود رژیم صهیونیستی اقدامات خود را گسترش دهد، در حالی که این روابط دیپلماتیک و اقتصادی مذموم است.

مطر الکعبی خاطرنشان کرد: کشتن کودکان، زنان و پیرمردها و تخریب زیرساخت ها و دفاتر رسانه ها چیزی نیست که مقابل آن سکوت کنیم چرا که کسی که سکوت کند در این جرم شریک است، نباید در کنار مردم فلسطین باشیم و نباید فقط همدردی کنیم، بلکه اقدامات عملی باید در این راستا صورت گیرد.

وی اظهار داشت: احادیث و نشانه های زیادی داریم که راه درست را به ما نشان می‌دهد که در این راستا هم نیاز به همبستگی است.

نایب رئیس مجلس عراق در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خدا قطعا در کنار مجاهدین خواهد ایستاد لذا باید تلاش کنیم در راه کمک به مردم فلسطین و یاری به آنها در کنار آنها باشیم. تلاش‌های دیپلماتیک باید صورت گیرد تا مردم فلسطین نجات پیدا کنند تا از این طریق صدای ما به گوش قدرتهای جهانی برسد و آنها مجبور شوند به حرفهای ما تن دهند.

وی افزود: این نشست می‌تواند به این کمک کند که از حالت تکراری نشست‌های قبلی جلوگیری شود.

مطر الکعبی عنوان کرد: امیدواریم تصمیمات این جلسه عملیاتی بوده و به مردم مظلوم فلسطین کمک کند.

وی تصریح کرد: نایب رئیس مجلس عراق تصریح کرد: باید جنایات رژیم صهیونیستی محکوم شود ضمن اینکه تلاش کنیم روابط اقتصادی را از کشورهایی که از مردم فلسطین حمایت نمی‌کنند قطع کنیم.

نایب‌رئیس مجلس عراق در خاتمه خاطر نشان کرد: باید مواضع مناسبی را در حمایت از مردم فلسطین اتخاذ کنیم تا جایی که می‌توانیم نمایندگی رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی کم کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس