کد خبر 1221410
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
هواشناسی ایران۱۴۰۰/۰۳/۳| رگبار و رعدوبرق کشور را فرا می‌گیرد/ هشدار سیلاب ناگهانی و رواناب در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از رگبار و وزش باد شدید تا آخر هفته در اکثر مناطق خبر و نسبت به برخورد صاعقه و سیلاب ناگهانی هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان،‌ مرکزی، قزوین، البرز، سمنان، اصفهان، شمال فارس، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ ارتفاعات کرمان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی شده است.

فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، گیلان، مازندران، شمال فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ روی می‌دهد.

بیشتربخوانید:

هشدار هواشناسی درباره ادامه باران‌ بهاری و باد شدید در ‌اغلب شهرها

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی زاگرس و بخش‌هایی از جنوب شرق و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، شرق و شمال شرق ادامه دارد. روز جمعه نیز در ارتفاعات البرز، بخش‌های شمالی، شمال غرب و شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی شده است.

فردا و روز چهارشنبه بارش به‌ویژه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز از شدت بیشتری برخوردار است.

از امروز تا پنجشنبه به تدریج در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما روی می‌دهد و طی این مدت دریای خزر به تناوب مواج خواهد بود. روز چهارشنبه خلیج‌فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور نسبت به سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در برخی استان‌ها هشدار داد؛

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاگ و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۳ : آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، شمال سمنان، شمال تهران، شمال سمنان، دامنه و ارتفاعات در البرز و مازندران.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۳/۴ : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در گلستان و کرمان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۵: آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، قم، تهران، البرز، سمنان، شمال یزد، غرب خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن رواناب، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    تاحالا هیچ کدوم از وضیعت هواروکه اعلام کردید کدومش درست بوده هروقت آسمون رو دیدم ی مقدار لود بعدش هوا صاف شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس