کد خبر 1221055
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
چراغ سبز دولت روسیه برای تبدیل دارایی‌ها به طلا

نخست‌وزیر روسیه اخیرا به صندوق ثروت ملی این کشور برای تبدیل دارایی‌های خود به طلا چراغ سبز داده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، میخائیل میشوسین، نخست وزیر روسیه، طی فرمانی صندوق ثروت ملی روسیه را بر آن داشت تا دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کند. 

روابط عمومی کابینه روسیه اعلام کرده که صندوق ثروت ملی این کشور حالا می‌تواند منابع مالی خود را با تبدیل کردن به طلا در بانک مرکزی روسیه ذخیره کند. طلا به صورت سنتی به عنوان یک دارایی پشتوانه‌ای مدنظر قرار می‌گیرد. 

بنا به گفته دولت روسیه بر اساس این طرح که پیشنهاد آن در اواخر سال ۲۰۲۰ مطرح شد، این اقدام با هدف تنوع‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌های صندوق ثروت روسیه اتخاذ شده تا هم ایمنی این دارایی‌ها و هم سوددهی آن افزایش یابد. 

صندوق ملی روسیه بخشی از دارایی‌های بودجه فدرال این کشور به شمار می‌رود و با هدف حمایت از سیستم ملی پرداخت مستمری در این کشور تاسیس شده است. البته این امکان وجود دارد که دولت روسیه در مواقع بحران برای کسری بودجه خود از منابع این صندوق استفاده کند. 

بنا به اعلام وزارت اقتصاد این کشور این صندوق حدود ۱۸۴ میلیارد دلار دارایی دارد. اخیرا هم بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ ارزش ذخایر طلای این کشور برای نخستین بار از ارزش دارایی‌های دلاری آن فراتر رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس