کد خبر 1220588
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

به گزارش مشرق محمد رضا کائینی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: در اوایل دهه هشتاد، در آستانه ورود به یک جلسه خصوصی، در حال عبور از گیت بازرسی بودم. یک لحظه در کنار خود، روحانی ای دیدم با چهره نسبتا آشنا، که عبایش را به دور خود پیچیده و سر به زیر داشت! وقتی نوبت او شد، به مامور مربوطه که نام شرکت کنندگان را می پرسید، با کلامی جَویده گفت: "حسنیِ ارومیه!"

در آن لحظه، به زحمت توانستم جلوی خنده ام را بگیرم! چه یادم آمد از مطایباتی که پیش تر، از زبان او نقل کرده بودند. مثلا: پس از نافرجام ماندن ترور وی در تهران-که حزب دموکرات با پرداخت سه میلیون تومان، آن را به سازمان مجاهدین سفارش داده بود-به مزاح گفته بود: "اگر اینها این مبلغ را به خودم می دادند، خودم خود را اعدام می کردم!" و...از این قبیل. این نخستین بار بود که او را از نزدیک می دیدم و شاید موجد انگیزه ای، برای اینکه او را از نزدیک هم بشناسم.

از آن روز تا امروز-که سومین سالروز رحلت اوست-هر قدر در باره او خوانده، شنیده و نهایتا دانسته ام، مرا بیشتر به این نتیجه رسانده است، که حفظ تمامیت ارضی ایران در استان آذربایجان غربی و به طور مشخص تر شهرهای ارومیه و نقده، بسته به شجاعت و پایمردی این روحانی دلیر است! در روزهایی که حزب دموکرات در نقده، با قتل عام آنان که تن به تجزیه نمی دادند، مانور قدرت می داد و نفس کش می طلبید، این حسنیِ غیور و یاران مسلح او بودند که با یورش به صف این برکشیدگان بیگانه، آنان را تار و مار کردند!

او از هنگامی که خود را شناخت و ایضا وظیفه را، تا واپسین رمق، اسلحه به دست در مصاف با دشمنان اسلام و ایران بود. در یک کلام او نزدیک به هفت دهه، شانه به شانه مرگ گام برداشت و با آن اُنسی طولانی داشت! دریغم می آید از عدم اشاره به خدعه سعید حجاریان در دوره موسوم اصلاحات، که برای او خبرنگار اختصاصی گمارده بود، تا خطبه هایش را از ترکی به فارسی، ترجمه تحت اللفظی و آن را به فکاهه و هذیان مبدل کند! حسنی که در روزگاری، پشت دشمنان اصلی این دیار را به خاک رسانده بود، با بزرگ منشی و استغنا، از کنار این سخافت و ابتذال عبور کرد و بدان وقعی ننهاد. یادش گرامی باد.

پ‌ن: این تصویر، زنده یاد حسنی را در حاشیه مراسم نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حسینیه ارشاد تهران نشان می دهد.

ماجرای نامردی حجاریان در حق امام جمعه ارومیه!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    59 0
    روحش شاد
    • DE ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      3 2
      پریروز که حتی نگذاشتید برایش مراسم بگیرند. چون خانواده اش از احمدی نژاد دعوت کرده بودند...
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    34 1
    سعید حجاریان یهودی مخفی است
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    39 1
    روحش شاد، مرد واقعی بود.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    32 0
    همه میدانند حجاریان و حجاریان ها چیکار کردن تو این مملکت و نفوذی هستند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    20 0
    خاک بر سر حجاریان
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    22 0
    ای کاش خبرنگارمتعهدی همت نموده و پیش از مُردن حجاریان و قبل از تاریخ سازی منافقین ، سراغ او برود و باارائه مدارک مستدل و مستند از او سؤال کند که بدون حاشیه پاسخگو باشد به چه دلیلی این ننگ و سایر موارد ننگین را _ که در تارخ ثبت خواهد شد _ مرتکب شده است؟!.
  • حمید IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    26 1
    تئوریسین اصلاحات همینقدر پست
  • نقی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    12 0
    کاش تاریخ را به مسئولین حاضر هم یادآوری کنید تا این همه در فکر تقویت جمعیت و اقوام کمله و دموکرات در آذربایجان نباشند. آنها با آموزشهای بی بی سی فارسی ، دیپلماسی دوست نمایی و اتحاد رقم زده اند و با ثروتی که از قاچاق بدست می آورند همواره در حال خرید زمینهای با ارزش و تقویت تعداد نماینده در شورا و مجلس هستند!
  • سید جواد IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    11 0
    کاری که همین الان در مورد آیت الله علم الهدی انجام میدهند
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      5 0
      حجاریان یک نفوذی صهیونیست های کودک کش است.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    2 0
    دقیقا آن مرحوم عمل به آیه قران کرده که اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما
  • ائلمان IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 1
    اولا رشادت مرحوم حسنی برای همه آذربایجانی ها مشخص و مبرز است اما باز نشر سخنان یک امام جمعه حالا واو به واو چه اشکالی د ارد آن خبرنگار جملاتی را می نویسد که یک نفر دیگر می گوید از خودش دخل و تصرفی در آن ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس