هشدار درباره آموزش داعش در پایگاه‌های آمریکایی در عراق

هشدار درباره آموزش داعش در پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن قرار دارند، تدابیر امنیتی بی سابقه در نوار مرزی عراق با عربستان، دفع حمله داعش به جنوب غرب کرکوک و ناکام ماندن حمله تروریستی در استان دیالی از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، وزارت دفاع عراق با صدور یک بیانیه اعلام کرد: در عملیاتی پیشدستانه و بر اساس اطلاعات دقیق، شماری از تروریست‌ها که قصد داشتند با موتور سیکلت بمبگذاری شده دست به اقدام تروریستی در یکی از باغات در منطقه «الخالص» در استان دیالی بزنند از انجام حمله تروریستی ناکام ماندند.

در این بیانیه آمده است: این موتور سیکلت منفجر شد و طرح تروریستی در استان دیالی با شکست روبرو شد.

توانایی نیروهای عراقی در حمایت از مراکز انتخاباتی در بصره

«علی عبدالحسین الماجدی» فرمانده عملیات بصره از توان نیروهای عراقی برای حمایت از مراکز انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: نیروهای اضافی برای این منظور در نظر گرفته شده است و یکی از دلایل سفر اخیر وزیر دفاع به استان بصره هم همین مسائل امنیتی بود.

هشدار درباره آموزش داعش در پایگاه‌های آمریکایی در عراق

وی افزود: از طریق مراکز ایست و بازرسی و تقویت پست‌های امنیتی با نیروهای بیشتر اطلاعاتی، حشد شعبی و امنیتی، این مهم یعنی امنیت استان بصره میسر شده است و  نیروهای امنیتی توان حمایت از مراکز انتخاباتی را دارند و ما بر هماهنگی مشترک با کمیساریای عالی انتخابات تاکید داریم.

افول داعش در عراق

«عباس صروط» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی توان مقابله با شبکه های داعشی را دارند به ویژه که عملیات‌های داعش رو به افول رفته است و این به ویژه در بغداد این مشهود است.

درباره حملاتی که به نظامیان آمریکایی در عراق هم می‌شود، گفت: برخی گروه‌های مسلح رسما اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهند و اگر این نیروها تمام شود، تصور نمی‌کنم حملات وجود داشته باشند.

دستگیری ۸۱ تروریست طی هفته گذشته

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری ۸۱ تروریست از ۱۴ تا ۲۱ ماه جاری میلادی خبر داد و همچنین به کشف ۸۷ بمب، انهدام ۱۸ مخفیگاه و مهمات تروریست‌ها و هلاکت هفت تروریست و کشف تسلیحات اشاره کرد.

دفع حمله داعش به جنوب غرب کرکوک

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از دفع حمله داعش به روستای «الماجدیه» در جنوب غرب کرکوک خبر داد و بیان کرد: شماری از داعشی‌ها با خمپاره به روستای «الماجدیه» از توابع ناحیه «الریاض» در استان کرکوک حمله کردند که نیروهای تیپ ۵۶ حشد شعبی و ارتش عراق موفق به دفع این حمله پس از آتش گشودن به سوی داعشی‌ها کردند که آنها به سمت نامعلومی گریختند.

هشدار درباره آموزش داعش در پایگاه‌های آمریکایی در عراق

در این بیانیه به عملیات جستجوی تروریست‌هایی که به جنوب غرب کرکوک رخنه کرده بودند، هم اشاره شد.

نتایج عملیات «النفیر الحق» در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگی محور دیالی حشد شعبی عراق به نتایج عملیات «النفیر الحق» در این استان اشاره کرد و گفت: عملیات نظامی «النفیر الحق» در دیالی در سه محور اصلی برای تعقیب بازمانده های داعشی در منطقه «زور الوند» در شمال شرق دیالی به دست حشد شعبی انجام شد که همه اهداف خود را محقق ساخت.

وی افزود: علاوه بر امنیت مناطق گسترده، دویست کیلومتر از جاده های زراعی بازگشایی شد و از بمب  و مین پاکسازی شد و باغات و مناطق زراعی به دقت به منظور عدم حضور تروریست‌ها در آنها مورد جستجو قرار گرفت.

الحسینی تاکید کرد: این عملیات در راستای استراتژی حشد شعبی برای تعقیب شبکه‌های داعشی و ممانعت از ورود آنها به هر منطقه در مرزهای دیالی انجام گرفت و محورهای دیگر هم شاهد عملیات خواهد بود به ویژه که شرایط جغرافیایی منطقه دشوار است.

هشدار درباره آموزش داعش در پایگاه‌های آمریکایی

«امیر عبدالمنعم» کارشناس امور امنیتی عراقی درباره بهره برداری از پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها در عراق در آن حضور دارند به عنوان مراکز آموزش تروریست‌ها، هشدار داد.

وی افزود: آمریکا به دنبال بی ثباتی عراق است تا این کشور نتواند نقش مهمی در منطقه ایفا کند.

این کارشناس امور امنیتی عراقی بیان کرد: هدف بی ثباتی در عراق همچنین این است که نیروهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم در عراق بمانند.

عبدالمنعم تاکید کرد: دوره آتی قبل از انتخابات اقدامات تروریستی در داخل شهرها احتمالا فزونی خواهد گرفت تا شهرها را ناامن کنند و مردم در انتخابات مشارکت نکنند.

وی افزود: پایگاه‌های آمریکایی که نظامیان آمریکایی در آن هستند به احتمال زیاد مراکز آموزش تروریست‌هایی خواهد بود که در اردوگاه «الهول» سوریه به سر می‌برند تا سناریوی سال ۲۰۱۴ تکرار شود.

کشف مقادیری سلاح در شرق الرمادی

یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی پلیس عراق در استان الانبار از کشف تسلیحات در عملیاتی پیشدستانه در مناطق شرقی الرمادی خبر داد.

تدابیر امنیتی بی سابقه در نوار مرزی عراق با عربستان

یک منبع امنیتی وابسته به حشد شعبی در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق تدابیر امنیتی بی سابقه در مناطق نزدیک به نوار مرزی با عربستان در غرب الانبار به اجرا درآورده‌اند.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی، اقدامات بی سابقه‌ای در مناطق صحرایی نزدیک به گذرگاه مرزی عرعر با عربستان در غرب الانبار به عمل آورند تا هر گونه رخنه به مناطق مذکور از سوی تروریست‌ها را ناکام بگذارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس