این گروه جهادی، سالی 150 معتاد را ترک می‌دهد و شاغل می‌کند+عکس و فیلم

یک گروه جهادی در استان قم با قدمتی ۱۵ ساله از ابتدای شیوع کرونا خدمات‌رسانی‌های وسیعی به مردم داشته است. این گروه ماهانه حداقل ۳۰۰ قربانی، ذبح و ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع کرده است.

به گزارش مشرق، گروه‌های جهادی بسیاری در ایام شیوع ویروس کرونا فعال شده‌اند و خدمات‌رسانی گسترده‌ای به اقشار مختلف مردم در سراسر کشور داشته‌اند، اما برخی از گروه‌ها با توان و پشتوانه مردمی وسیع خود در این عرصه گل کاشتند. یکی از آن‌ها قرارگاه جهادی شهید زین‌الدین در استان قم است.

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

جهادگران قرارگاه جهادی شهید زین الدین که ماهانه کمک‌رسانی بسیاری به نیازمندان دارند

جهادی‌هایی که دستشان به کم نمی‌رود!

این گروه جهادی ۱۵ سالی است که در استان قم و حول محور مسجد امام رضا(ع) در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تربیتی خدمات‌رسانی دارند و به مردم حاشیه شهر قم کمک‌رسانی‌ می‌کنند. مهدی قربانی کَرَم، مسئول این گروه می‌گوید: «از ابتدای شیوع ویروس کرونا ماهیت گروه ما کاملا تغییر کرد و صرفاً خدماتی و رفاهی شدیم تا در این دوران که مشکلات بسیاری گریبانگیر زندگی مردم شده است، بتوانیم باری از دوش آنان برداریم.»

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

این گروه جهادی هرماه ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع می‌کند

حضور در غسالخانه و تهیه آبمیوه برای نیازمندان

از ابتدای شیوع کرونا این گروه جهادی هم مانند سایر گروه‌ها در زمینه تهیه آبمیوه برای بیماران بیمارستان‌ها فعال شدند. او می‌گوید: «در آن دوران طرح «منهای درد» را برای بیماران بستری کرونایی اجرایی کردیم و آبمیوه طبیعی تهیه و میان بیمارستان‌ها توزیع کردیم. این تهیه آبمیوه همچنان هم ادامه دارد. علاوه بر این برای تغسیل اموات کرونایی نیز جمعی از اعضای گروه، داوطلبانه در غسالخانه‌ها حضور پیدا کردند. جمعی دیگر از اعضای گروه هم برای کمک به کادر درمان در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند.»

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

بطری آبمیوه این گروه جهادی که همچنان هم تهیه و به دست بیماران در بیمارستان‌ها می‌رسد

توزیع  ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم در طول ماه

کمک‌های گروه جهادی در دوران کرونا در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و طبخ غذای گرم بود که قرارگاه جهادی شهید زین‌الدین آن را در حد بالایی اجرایی کرد. قربانی کَرَم می‌گوید: «ماهانه رزمایشی در این قرارگاه اجرایی می‌شود که ذیل آن به صورت ثابت ۱۰۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود. طبخ غذای گرم هم برنامه ثابت ما در طول ماه است که در مجموع ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم با همت ۵۴ مسجد در استان قم طبخ و توزیع می‌شود. برنامه بعدی ثابت ما، ذبح قربانی است که ماهانه حداقل ۳۰۰ گوسفند ذبح می‌کنیم و گوشت حاصل علاوه بر استفاده در طبخ غذای گرم، به دیگر مرکز کمک‌رسانی که طبخ غذای گرم دارند، اهدا می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد و به دست نیازمندان برسد.»

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

این گروه هرماه بیش از ۳۰۰ گوسفند قربانی می‌کنند و گوشت آن را هم برای طبخ غذای خود و دیگر گروه‌ها استفاده می‌کنند

ذبح ۴۰۰ قربانی در ماه رمضان

به گفته قربانی کَرَم، میزان کمک‌رسانی‌های این گروه در ایام ماه رمضان چند برابر شد. او می‌گوید: «در ماه رمضان ۴۰۰ گوسفند قربانی کردیم و در مجموع ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع کردیم.»

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

طبخ ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان در ماه رمضان

برنامه مدون برای ترک معتادان

یکی دیگر از خدمات‌رسانی‌های این قرارگاه در زمینه کمک به معتادان است که برای این امر برنامه‌ریزی دقیق و مدونی در ۵ گام شامل پیشگیری، کاهش، درمان، مبارزه و صیانت دارند. مسئول قرارگاه جهادی شهید زین‌الدین می‌گوید: «هر معتادی که به ما مراجعه کند به صورت رایگان می‌تواند با حضور در کمپ ترک کند و بعد از ترک نیز برای او و خانواده‌اش دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم تا صیانت لازم صورت گیرد. همچنین با هماهنگی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استان قم برای افراد ترک کرده، شغل ایجاد می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله دیگر سراغ مواد مخدر نروند. در طول سال شاید بیش از ۱۵۰ معتاد در این قالب ترک کرده و شاغل می‌شوند.»

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

کفش و لباس تهیه شده برای نیازمندان

تهیه ۲۰ جهیزیه برای دختران دم‌ِ بخت

تهیه جهیزیه و ارائه بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند هم از دیگر برنامه‌های کمک‌رسانی این گروه است. او می‌گوید: «در طول سال ۹۹ تمام تمرکز گروه روی کمک‌رسانی به وضع معیشتی مردم بود، اما با این وجود در مجموع ۲۰ دست جهیزیه کامل تهیه و به دختران نیازمند دمِ بخت در استان قم اهدا کردیم.»

این گروه جهادی، سالی ۱۵۰ معتاد را ترک می‌دهد +عکس و فیلم

کمک‌رسانی ۱/۵ میلیارد تومانی و ماهانه به نیازمندان با همت مردم

این خیریه در طول ماه بیش از ۱/۵ میلیارد تومان کمک‌رسانی به نیازمندان دارد. تمام کارهای خیر و کمک‌رسانی‌های این گروه جهادی با کمک مردم و خیرین اجرایی می‌شود و آن‌ها تلاش کردند تا بتوانند مردم نیازمند حاشیه شهر قم را زیر پوشش قرار دهند و به آنان کمک‌رسانی کنند.

فیلمی از تلاش‌های این گروه جهادی را اینجا مشاهده کنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    خدا همه تون رو حفظ کنه. فرهنگ اصیل اسلامی یعنی توجه به نیازمندان و ایثار و فداکاری که الحمدلله در بچه های جهادی دانشجو و طلبه و مسجدی و حسینی ما دیده میشود.
  • سهیل IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    بسیار عالی، دمتون گرم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    افرین خدا حفظتون کنه !کاش منم باهاتون همکاری میکردم. کاش کانونهای این چنینی تو مشهد رو هم معرفی کنین مشرق جان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس