کد خبر 1219423
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
مشکلات اجرای پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات حضوری/ تشدید نظارت بر حوزه‌های امتحانی

نخستین روز برگزاری امتحانات دانش آموزان با تجمعاتی در برخی از حوزه‌های امتحانی همراه بود، معاون وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: تذکرات لازم برای جلوگیری از تجمع به حوزه‌های امتحانی ارائه شد.

به گزارش مشرق، نخستین روز امتحانات حضوری دانش‌آموزان با برگزاری امتحان دینی ۳ روز دوشنبه ( ۲۷ ار یبهشت ) برگزار شد.

پروتکل بهداشتی نسبتاً سختگیرانه‌ای برای برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان تدوین شده بود و تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از نخستین روز امتحانات حکایت از اجرای معقول این پروتکل توسط مدارس و دانش‌آموزان دارد.

در تعدادی از حوزه‌های امتحانی با باز نکردن کامل درب‌ها در هنگام ورود و خروج دانش آموزان گلوگاهی برای تجمع  ایجاد شده و در برخی موارد اقدام به صف‌بندی دانش آموزان و ایراد سخنرانی قبل از ورود دانش‌آموزان به ساختمان شده است.

امتحانات نهایی , دانش‌آموزان , مهرزاد حمیدی ,

در این میان نباید از نظر دور داشت که وزارت آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات حضوری و پروتکل‌های بهداشتی آن را موکول به واپسین روزهای باقیمانده به برگزاری امتحانات کرد و تا این لحظه شماره تلفنی جهت دریافت شکایات مردم در خصوص عدم رعایت پروتکل ها اعلام نشده است.

در همین رابطه مهرزاد حمیدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره انتشار برخی تصاویر از تجمع دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی آن هم در نخستین روز برگزاری امتحانات حضوری، گفت: امروز با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها وبینار داشتیم و با ناظران حوزه‌های امتحانی گروه مشترک تشکیل دادیم و مسائل مختلف را پیگیری می‌کنیم. آنچه در حوزه‌های امتحانی مشاهده می‌شود و اطلاعات ما، مبنی بر این است که چارچوب‌ها و پروتکل‌های ابلاغی رعایت می‌شود اما مواردی ممکن است در برخی حوزه‌ها اتفاق بیفتد و سیستم نظارت مدیران در تمام حوزه‌ها پیش بینی شده است.

تجمع نزدیک مدارس ممنوع 

وی افزود: تجمع دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی بیشتر مربوط به روز نخست بود که برخی افراد همدیگر را ندیده بودند و احتمالا تجمعاتی شکل گرفت، مقرر شد تا فردی بیرون حوزه امتحانی حضور یابد و در صورت شکل‌گیری تجمع تذکرات لازم را بدهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: چهار موضوع تهویه هوا، رعایت فاصله دو متری، وجود مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و پیشگیری از تجمع در حوزه‌های امتحانی به شکل جدی پیگیری می‌شود؛ ممکن است افرادی بیرون از مدرسه و در فاصله دورتر تجمع کنند اما در کنار مدرسه و قبل و بعد از ورود به حوزه امتحانی باید از برگزاری تجمع جلوگیری شود.

حمیدی متذکر شد: اگر تجمعی اتفاق بیافتد و حوزه‌های امتحانی  این موارد را مدنظر قرار ندهند با مسئولان آن برخورد می‌شود.

تخلفات را چگونه گزارش دهیم؟

وی در خصوص نحوه گزارش تخلفات توسط مردم گفت: خانواده‌ها می‌توانند تخلفات را در سامانه شکایات آموزش و پرورش ثبت کنند یا موارد را از طریق تماس تلفنی به روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند. یکی از گزارش‌ها امروز به دست ما رسید و مقرر شد تا فردا حتما برای بازدید از آن حوزه امتحانی برویم.

گزارش‌هایی درباره تجمع در حوزه‌های امتحانی 

حمیدی با تاکید بر اینکه امتحانات دانش آموزان ۲۴ خرداد به پایان می‌رسد و یک روز هم برای ما بسیار حیاتی است، وعده داد: اگر گزارشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی به دست ما برسد سریعا تیم‌های نظارت و بازرسی به حوزه امتحانی می‌روند. گزارش‌هایی درباره تجمع هنگام ورود و خروج منعکس شده است که هماهنگی لازم انجام شد تا تذکرات لازم را بدهند.

حمیدی در پایان گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم در کنار بررسی وضعیت پروتکل‌های بهداشتی توسط مدارس، تذکرات لازم را به فرزندان خود بدهند تا از هرگونه تجمعی اجتناب کنند، دانش آموزان برای ورود به حوزه امتحانی عجله نکنند و از ازدحام برای ورود پرهیز کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس