کد خبر 1219364
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵
حمل سلاح گرم در آمریکا و خشونت پلیس علیه شهروندان آمریکایی

گزارش‎ها نشان می‎دهد که سالانه صدها نفر در آمریکا به دست پلیس این کشور کشته می‌شوند؛ بیشتر این افراد با شلیک گلوله کشته می‌شوند.

به گزارش مشرق، در آمریکا شمار بیشتری از افراد در مقایسه با هر کشور توسعه یافته دیگری توسط پلیس کشته می‌شوند.

این موضوع باعث شده در آمریکا بسیاری خواستار افزایش آموزش پلیس برای کاهش استفاده از نیروی کُشنده توسط این افراد هستند.

بر اساس یک پروژه مستقل که خشونت پلیس آمریکا را بررسی می‌کند، سالانه حدود هزار نفر توسط افسران پلیس در آمریکا کشته می‌شوند؛ بیشتر این افراد با شلیک گلوله کشته می‌شوند.

بیشتر نیروهای پلیس در جهان اسلحه گرم دارند، اما هیچ کشور توسعه یافته‌ای در مقایسه با درصد جمعیتی که دارند، به اندازه افسران پلیس در آمریکا و به طور نامتناسبی در برابر آفریقایی تبارها، از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

مقایسه آموزش افسران پلیس در آمریکا و دیگر کشورها

بخشی از این امر مربوط به فرهنگ استفاده از سلاح است؛ آمریکا حدود نیمی از سلاح‌های گرم متعلق به غیرنظامیان جهان را در خود جای داده است.

«راشاون ری»، استاد جامعه شناسی در دانشگاه مریلند، می‌گوید «در بیشتر ایالت‌های آمریکا مردم می‌توانند اسلحه را به همراه خود یا در وسایل نقلیه خود حمل کنند.»

به گفته وی، «در آمریکا هر شخصی تهدید به حساب می‌آید.»

این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۹ افسر پلیس آمریکا با شلیک کشته شدند.

در همان سال، افسران بیش از ۲۰ برابر غیرنظامیان را به قتل رساندند و برخی معتقدند که استفاده از زور توسط پلیس آمریکا با تهدید موجود متناسب نیست و آموزش بهتر برای تنش زدایی در شرایط بحرانی لازم است.

در آمریکا نزدیک به ۱۸ هزار آژانس پلیس وجود دارد، اما این آژانس‌ها اغلب دارای شیوه‌های استاندارد آموزش نیستند.

به طور متوسط، افسران پلیس آمریکایی حدود ۲۱ هفته پیش از واجد شرایط بودن برای کار کردن، در اداره پلیس آموزش می‌بینند.

بر اساس گزارشی از مرکز اصلاح آموزش عدالت کیفری آمریکا، این میزان در مقایسه با بیشتر کشورهای پیشرفته دیگر بسیار کمتر است.

مقایسه آموزش افسران پلیس در آمریکا و دیگر کشورها


همچنین، افراد در بسیاری از کشورهای دیگر پیش از پیوستن به پلیس، باید دارای مدرک دانشگاهی یا معادل آن را دارا باشند، اما در آمریکا بیشتر نیروها تنها به مدرک دیپلم نیاز دارند.

آکادمی‌های پلیس آمریکا به جای اینکه زمان بیشتری برای آموزش تنش زدایی در شرایط مختلف صرف کنند، زمان بیشتری را به آموزش استفاده از سلاح گرم اختصاص می‌دهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هیچکس IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    5 0
    حمل اسلحه گرم را در بقیه کشورها آزاد کنید بعد ببنید آمار ها چه تغییری میکنه! فقط تصور کن تو ایران خودمون اسلحه گرم آزاد باشه و افراد بتونن مثلا تیربار ژ - سه شخصی داشته باشن ! خدایی چطور کنترل میکنن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس