کد خبر 1210500
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
خشونت پلیس آمریکا

اداره پلیس مینیاپولیس چندین دهه تلاش برای اصلاح ساختاری را دیده است، اما فعالان می‌گویند نژادپرستی و خشونت بیش از حد در پلیس این شهر ریشه دوانده است.

به گزارش مشرق، در حالی که درک شووین گردن جورج فلوید را زیر زانویش خرد می‌کرد و به آرامی او را می‌کُشت، یک افسر پلیس که تازه به این نیرو پیوسته بود بارها از شووین خواست تا موقعیت فیزیکی فلوید را تغییر دهد؛ شووین، که سابقه ۱۹ سال کار در اداره پلیس آمریکا را داشت از این درخواست امتناع کرد.

به گزارش «گاردین»، به گفته آرتی ریباک، که به مدت ۱۲ سال به عنوان شهردار شهر مینیاپولیس در آمریکا فعالیت می‌کرد، این رد کردن درخواست، که آموزشی از سمت یک افسر باتجربه برای آموزش خشونت به افسران جوان‌تر بود، تتها یک اشتباه شخصی نبود، بلکه یک مشکل ساختاری در اداره پلیس مینیاپولیس بود.

ریباک گفت «از سال ۱۹۸۰، هر شهردار، از جمله من یک برنامه اصلاح برای پلیس مینیاپولیس داشته ایم؛ هیچ یک از ما تغییر لازم را ایجاد نکرده است».

برای چندین دهه مقامات محلی، ایالتی و فدرال ادعا می‌کنند که سعی کرده اند افسران پلیس مینیاپولیس را طوری آموزش دهند تا به مردم بی دلیل شلیک نکنند و به آن‌ها آسیب نزنند و تعامل مثبت بیشتری با افراد سیاه پوست، بومی و آسیایی تبار داشته باشند.

آن‌ها می‌گویند که به افسران پلیس مینیاپولیس آموزش‌های متعددی در زمینه روابط عمومی و اعتماد سازی داده شده است.

ریباک، که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ شهردار مینیاپولیس بود، گفت «نژادپرستی ساختاری عمیقی در اداره پلیس این شهر وجود دارد؛ این به این معنی نیست که هر افسر پلیسی نژادپرست است، اما به این معنی است که نژادپرستی به یک فرهنگ در میان پلیس این شهر تبدیل شده است».

اکنون درخواست همگان در شهر مینیاپولیس، اصلاح گسترده پلیس این شهر است.

پیشتر، شورای شهر مینیاپولیس اعلام کرده بود که قصد دارد تحقیقی را درباره نژادپرستی ساختاری در اداره پلیس این شهر انجام دهد.

بر اساس آمارها، در بیست سال گذشته، ۲۰۸ نفر پس از درگیری فیزیکی با افسران پلیس در ایالت مینه سوتا جان خود را از دست داده اند.

در حالی که تنها ۷ درصد از جمعیت مینه سوتا سیاه پوست هستند، اما ۲۶ درصد کشته شدگان در درگیری با افسران پلیس را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۲۰، ۵۵ درصد از کل جوانان زندانی در مینه سوتا سیاه پوستان بودند؛ یعنی دو برابر نرخ زندانیان جوان سفیدپوست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس