کد خبر 1218513
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
بورس نمایه

با وجود متقارن شدن دامنه نوسان و تثبیت نرخ دلار در اما همچنان روند منفی و نزولی بازار سرمایه ادامه‌دار است. نظرات کارشناسان بازار هم این مساله را نشان می‌دهد که بازار در یک دوره نوسانی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ روندی منفی را در پیش گرفته و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید. ۶۵ درصد بازار در حال حاضر در صف‌های فروش قفل هستند و نمادهای شاخص‌ساز در روزهای گذشته روندی سینوسی و نوسانی را داشته‌اند انتظار می‌رود وضعیت بازار تغییری نکند و به همین شکل ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات رئیس سازمان بورس درباره سهامداران خرد

نیما آزادی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار نسبت به چند ماه گذشته روند بهتری را داشته است و سهم‌هایی که حباب داشتند به قیمت شده‌اند؛ همچنین نرخ دلار نیز در بازار تثبیت شده و قیمت‌های جهانی هم روند رو به رشدی را در این مدت طی کرده‌اند. آزادی در این باره افزود: نمادهای گروه‌های فلزی، فولادی و معدنی متاثر از افزایش قیمت‌های جهانی روند خوبی را دارند اما مساله اساسی و اصلی بازار، ۴۰۰ سهمی است که در صف فروش قفل‎‌اند و باید جور نقدشوندگی بازار را ۱۰۰ تا ۱۲۰ نماد شاخص‌ساز بکشند که معاملات مثبتی دارند.

آزادی درباره وضعیت صف‌های فروش در بازار تشریح کرد: تا زمانی که صف‌های فروش ادامه دار باشند وضعیت بازار تغییری نمی‌کند تنها راهکار این مسئله هم تزریق نقدینگی از سوی نهاد ناظر یا اقدام سهامدار عمده این سهم‌ها است که با قیمت پایین‌تر و جذاب‌تری این نمادها را بازگشایی کنند.

آزادی افزود: رویکرد بازار در وضعیت فعلی شناسایی سودهای کم و نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت است. همان طور که قبلا هم اشاره کردم تنها فاکتور اثرگذار بر بازار که موثر هم واقع شد، رشد قیمت‌ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی است. پاسخ این سوال که چه زمانی تقاضا وارد بازار می‌شود تحت اختیار و اراده نهاد ناظر و دولت است که نقدینگی مورد نیاز بازار را تامین و تغییر اساسی در بازار ایجاد کند.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین US ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    نیاز بورس آن است که سفته بازی در بازار مسکن و ارز و بیت کوین و ... با مالیات سنگین کنترل شود. اون زمان درست میشه
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    شما هنوز کلاهبرداری بورس رو جدی میگیرید؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    چرا باید از آقای نیما آزادی مطلب بگذارید برید اینستاگرام ببینید .. نیما آزادی هم بی دین است هم ضد انقلاب و طرفدار طاغوت اسم واقعی ایشون هم محمد شعبانی است... جالبه اکثر این ضد انقلابها هم از بعدا پولدار شوند مثل همین نیما آزادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس